Recenzia World of Warcraft: Shadowlands – Un final vast și un complot intrigant pot face din Shadowlands un clasic

World of Warcraft (WoW) intra în al 17-lea an în 2021, în urma lansării Shadowlands, următoarea mare expansiune a MMO. În Shadowlands, jucătorii devin Maw Walker, capabil să se schimbe între tărâmul vieții de apoi și tărâmurile celor vii. Shadowlands este după o dimensiune misterioasă de altă lume, în care sufletele apar moarte și sunt judecate ca o viață de apoi considerată potrivită pentru faptele lor (sau faptele rele). Cu toate acestea, ceva a mers teribil de prost.

Pe timpul expansiunii anterioare, Battle for Azeroth, fostul șef de război al Hoardei Sylvanas Windrunner și-a trădat facțiunea. Sylvanas a pus Hoarda pe o cale de război genocid, luând mii de vieți în ceea ce este acum cunoscut sub numele de „Al patrulea război”.„Dându-și seama că Sylvanas nu mai părea să acționeze cu bună-credință (cel puțin), alți lideri ai Hoardei s-au străduit să dea încă o lovitură de stat pentru a reforma conducerea Hoardei într-un sistem asemănător consiliului.

În acest proces, Sylvanas a dezvăluit adevărata amploare a puterilor ei de altă lume, derivate din Țările Umbrelor însuși, ucigând în acest proces pe eroul Hoardei de mult timp Saurfang.

Ciclul străvechi dintre viață și moartea a fost rupt, iar Sylvanas este în centrul său.

Sylvanas a fugit în Cetatea Coroanei de Gheață, faimoasă din Warcraft 3, și a spulberat Cârma Dominației Regelui Lich, rupând vălul dintre cei vii și cei morți. Agenții din Shadowlands au apărut și au răpit mulți dintre liderii facțiunilor Hoardei și Alianței, aducându-i pentru a fi torturați în viața de apoi. Dar de ce?

În Shadowlands, jucătorii se lansează într-o căutare pentru a descoperi ce suflete nevinovate sunt hrănite în echivalentul iadului din Shadowlands - The Maw - și de ce conducătorul său, The Jailer, a remodelat peisajul iadului și locuitorii săi în propria sa armată personală a damnaților. Ciclul infinit de străvechi dintre viață și moarte a fost rupt, iar Sylvanas este în centrul său. Pe continuă expansiunii, jucătorii vor descoperi soarta diferiților eroi și răufăcători azerhieni învinși, inclusiv figuri din Warcraft 3 precum Kael'thas Sunstrider și Uther Lightbringer, și dezvăluie un complot care a început încă din expansiunea Legion.

Iată impresiile mele din Shadowlands, după ce m-am familiarizat cu toate noi sisteme, m-am scufundat în noul raid, totul pentru a răspunde la acea întrebare arzătoare: mai merită jucat World of Warcraft în 2020, în 2021? În mod enfatic, spun că da.

Into the Shadowlands

World of Warcraft: Shadowlands

De la 40 USD

Concluzie: Blizzard a învățat în mod clar din greșelile din starea de lansare a finalului jocului Battle for Azeroth, injectând grămezi de conținut care contribuie de fapt la puterea jucătorului în moduri semnificative. Pe de o parte, limitarea timpului asupra elementelor poveștii este iritant, dar nu este ca mulți jucători să nu aibă lucruri de făcut. Shadowlands are unele dintre cele mai uimitoare artă din istoria îndelungată a jocului, iar tratamentul cinematografic asociat un pas înainte pentru studio. În ciuda problemelor de echilibru, Shadowlands poate ajunge printre oameni ca Legion și Burning Crusade ca una dintre cele mai bune expansiuni ale jocului de până acum - dacă Blizzard creează ca jucători, mai degrabă decât acționarii săi.

• Artă și muzică uimitoare
  • Gamă bogată de conținut final
  • Temnițele și raidurile se simt proaspete cu mecanici captivante
  • Torghast este un concept interesant care ar putea deveni ceva destul de captivant

• Alegerile pactului obligă unele specificații să aleagă între putere și estetică
  • Dezechilibrul dintre facțiuni devine o problemă majoră pentru multe servere
  • Experiența unui jucător nou ratează marcajul
  • 40 USD la Blizzard
  • 16 USD (joc de bază) pe Amazon
  • 52 USD la Walmart

WoW: Shadowlands Recenzie: Ce mi-a plăcut

Categorie World of Warcraft: Shadowlands
Titlu World of Warcraft: Shadowlands
Dezvoltator Viscol
Editor Activision-Blizzard
Gen MMORPG
Platforme PC și Mac (prin Battle.net)

World of Warcraft: Shadowlands culminează un arc intriga care se pregătește de ani de zile. A început cu adevărat în Legion, dar semințele au fost plantate până în Cataclysm, sau poate chiar mai departe, în timp ce eroina de lungă durată Sylvanas Windrunner s-a luptat cu natura morții ei.

De-a lungul diferitelor expansiuni World of Warcraft, Sylvanas făcea înțelegeri și pacte misterioase cu unele dintre figurile și semizeii puternice ale jocului orientate spre moarte. Cu Shadowlands, începem să înțelegem de ce. Sylvanas lucrează cu entitatea cunoscută sub numele de The Jailer, un umanoid uriaș, conducător al The Maw, cel mai apropiat lucru de un iad azerothian.

Fără a strică pe cei care nu au jucat, Shadowlands-un cont într-un fel un mare test pentru Blizzard. The Jailer este una dintre primele „mega amenințări” noi pe care Blizzard le-a introdus, fără să se bazeze pe cunoștințe sau personaje anterioare pentru a-l susține. În acest scop, Blizzard a țesut diverse fire ale complotului în expansiunile anterioare, în timp ce leagă The Jailer de unele dintre misterele remarcabile ale jocului. Implicații pentru Scourge din Warcraft 3, Regele Lich în sine și chiar legituri cu Burning Legion (marele rău al universului Warcraft) sunt tentante ca fani ai tradiției, iar cinematografele din joc ale lui Blizzard au luat-o. un pas înainte pentru a ajuta la furnizarea acestor puncte ale complotului.

Shadowlands renunță la progresia opțională a ultimelor expansiuni pentru ceva definitiv liniar, ducând jucătorii prin fiecare zonă pe rând. Deși nu sunt sigur că aș dori ca fiecare expansiune să fie la fel de liniară ca aceasta, a fost interesant să urmărească cum s-a desfășurat narativ progresul de la Bastionul ceresc la cel umbră Revendreth. Folosind această, Shadowlands a reușit să spună o poveste mai coerentă. Nu sunt sigur că am experimentat o evoluție mai memorabilă a intrigii în World of Warcraft ca rezultat. Cinematice grozave în joc, grămezi de actorie vocală și puncte mari ale intrigii chiar și personajelor minore oferă un moment pentru a străluci, oferind greutate și putere ceva rău dintre noiifăcători.

Din punct de vedere narativ, Shadowland oferă lui Blizzard capacitatea de a reda unele personaje clasice, moarte de mult. Blizzard l-a arătat deja pe Garrosh Hellscream într-un trailer, fiind epuizat de energie lui de Revendreth Venthyr, care sunt ființe vampirice care distrug „păcatele” de la personajele malefice pentru a forja energie anima. O viață de apoi nu prea plăcută, ca să spunem cel puțin.

Experiența de nivelare începe și se termina într-o vitrină de The Maw, unde locuiesc The Jailer și slujitorii săi infernali. Maw este o zonă extrem de dificilă, cu un sistem de amenințări de scalare asemănătoare Grand Theft Auto, creaturi cu adevărat dure care nu sunt de elită și incapacitatea de a folosi monturi. Nu m-am simțit astfel provocat de o zonă în aer liber din World of Warcraft de când era clasic și este o gura de aer proaspăt, deși sunt sigur că aerul din The Maw este deloc proaspăt.

Shadowlands este o zonă sugerată în tradiția Warcraft, dar în cele din urmă nu a fost niciodată nevăzut cu adevărat. Acest lucru a oferit echipei de artă a lui Blizzard o cantitate imensă de licență pentru a imagina cum ar putea fi tărâmurile unice ale vieții de apoi. Bastionul este o viziune strălucitoare a unui peisaj olimpic, cu dealuri aurii, turle de piatră plutitoare, locuite de Kyriani înaripați. Maldraxxus, prin contrast puternic, este un peisaj de mucegai purpurat de putregai, oase și decădere, în care sufletele violente se luptă într-un război nesfârșit și glorios.

Revendreth este o zonă cu adevărat vastă, cu ruine gotice uimitoare inspirate de Dracula, cu Castelul Nathria ca piesă centrală. Ardenweald este o pădure mistică arboricole, cu unele dintre cele mai uimitoare priveliști extraterestre pe care le-am văzut vreodată într-un joc. Copaci gigantici care se răsucesc în sus spre cer, oferindu-ne o viziune a cum ar arăta Ori și Pădurea Oarbă dacă ar fi 3D.

Aceste zone vin cu momente majore ale personajelor, cinematice grozave și căutări interesante. Totuși, experiența de nivelare s-a simțit mai scurt decât de obicei, multe dintre misiuni părând reciclate ca misiuni repetabile de final de joc după atingerea limitei. Acestea sunt spuse, fiecare zonă a venit cu lanțuri de misiuni secundare care s-au separat de „misiunile de campanie” principale, așa că Blizzard a început să desemneze misiuni orientate spre progresie împotriva unora dintre acele misiuni mai mici.

Împărțindu-le astfel, Blizzard pune în lumină câte de slabe pot fi adesea misiunile care nu sunt campanie. Cred că expansiunile viitoare ar putea funcționa puțin mai greu pentru a face misiunile secundare un pic mai, fie cu ritmuri mai profunde, fie cu personaje pentru a face explorarea să merite făcută. În general, totuși, lanțul principal de campanii Shadowlands ar putea fi cel mai memorabil din istoria Warcraft. Fără a strica, căutarea principală prin Ardenweald a fost deosebit de emoționantă.

Odată ce ați terminat cu misiunile campaniei, începeți să vă îmbarcați în jocul final al Shadowlands, care este surprinzător de mare. Blizzard a preluat multe dintre lucrurile pe care le-au învățat din eșecurile de lansare ale Battle for Azeroth, de la foarte plictisitoare Island Expeditions și Warfronts până la puterile azerite, și le-a turnat în sistemele de mult timp ale Shadowlands.

Caracteristica principală a jocului final al Shadowlands este Torghast, turnul damnaților.

După atingerea limitei de nivel 60, recent stropită, jucătorii trebuie să aleagă un legământ. Legămintele sunt puterile majore din fiecare zonă care se opun mașinilor lor temnicerului. Fiecare vine cu un set unic de și abilități, puteri de grămezi de produse cosmetice și o poveste unică exclusivă a legământului. Legămintele sunt o amalgamare a sălilor ordinului de clasă ale Legiunii și garnizoanele Warlord of Draenor. Cu facilități, trebuie să construiți și să cumpărați activități zilnice și activități, pentru a obține puterea din ce în ce mai mare pentru utilizare în raiduri și alte activități. Există, de asemenea, activități săptămânale și zilnice de finalizat în interiorul The Maw, pentru misterioasa entitate cunoscută sub numele de Ve'nari, care oferă mai multe recompense pentru a se măcina.

Poate că încoronarea finală a Shadowlands este Torghast, turnul damnaților. Torghast este un turn unic, infinit, care există în afara timpului și spațiului și servește drept oglindă întunecată pentru Cetatea Coroanei de Gheață din Azeroth. Turnul are un sistem de progres în stil rogue-lite, cu etaje aleatorii, inamici și puteri, dintre care unele vă pot transforma personajul într-un mascator total depășit în timp ce sunteți acolo.

Blizzard a zguduit lansarea noilor niveluri de dificultate Torghast, sau „etaje”.„Cu cât ajungi mai sus, cu atât este mai dificil. Stratul 6 este disponibil în prezent în momentul scrierii și nu este cu adevărat o glumă. Pentru a compensa dificultatea, puteți colecta Puterile Anima de la diverse mafiote, brokeri misterioși și alte provocări în timp ce sunteți în interior. Aceste puteri, precum monștrii și machetele, sunt, de asemenea, randomizate. Ca vrăjitor demonologic, Torghast conține abilități care împuternicesc animalele mele demonice invocate. Veți avea nevoie de fiecare fărâmă de putere posibilă pentru a învinge bătălia cu șefii de la etajul șase, care poate fi destul de grea în funcție de clasa dvs.

Cursurile săptămânale Torghast vă răsplătesc cu o monedă folosită pentru a cumpăra articole legendare personalizate, sporind puterea personalului dvs. Dacă intenționați să faceți temnițe și raiduri, să faceți alergări Torghast este o necesitate pentru a rămâne competitiv și pot fi finalizate fie individual, fie în grup cu până la patru prieteni. Torghast este alcătuit din cinci „biomi” diferiți care circulă săptămânal, dând acces la două dintre ele. Nu există niciun motiv pentru care Blizzard să nu poată adăuga mai multe plăci și mai multe biomi pentru a menține alergările din temniță proaspete pe măsură ce se desfășoară expansiunea. Bănuiesc că sistemul va rămâne suficient de popular pentru a deveni o caracteristică de bază a extinderilor viitoare. Ca vrăjitor, posibilitatea de a invoca mai mulți tirani demonii oferă puterilor anima ale lui Torghast este pur și hilar, în a vedea că de obicei pot invoca doar unul dintre cele mai puternice. Principalul dezavantaj al lui Torghast este ca recompenseaza doar moneda pentru a face upgrade la o piesa de echipament din setul dvs. Dacă ați recompensat produsele cosmetice și alte lucruri interesante, s-ar putea bucura de o longevitate mai bună. Deocamdată, deja încep să mă plictisesc să îl rulez.

Actualizare 17 decembrie 2020: Blizzard a actualizat Torghast pentru a fi mai puțin o corvoadă prin scăderea sănătății inamicului și creșterea daunelor jucătorilor. În mod clar, ei încă examinează reacțiile jucătorilor la turn și aspectul acestuia. Fără îndoială, va primi modificări suplimentare pe mai multe expansiuni."

Dincolo de măcinarea Torghast și Covenant, desigur, rămân temnițe și raiduri, care sunt impresionante în creativitatea lor. De fiecare dată când crezi că ai văzut orice posibil posibil de șef, Blizzard este capabil să nu surprindă, în ciuda vechimii și limitărilor motorului. De Other Side este tărâmul lui Mueh'zala, unul dintre trolii Loas morții. Aici găsim concurenta Loa of death Bwonsamdi, prins. Le revine jucătorilor să-l elibereze pe Bwonsamdi și să-l învingă pe gigantul Mueh'zala dezlănțuind puterile lui Bwonsamdi. O altă temniță, Mists of Tirna Scithe, este unică pentru calitățile sale de rezolvare a puzzle-urilor, cerând jucătorii să joace jocuri de „odd one out” pentru a o învinge pe zâna șmecheră care se ascunde în smog.

Campania de poveste culminează cu Revendreth, care se încheie cu temnița de raid Castle Nathria. This temniță mare este concepută pentru 10 până la 30 de jucători și formează adevăratul conținut final al expansiunii, care conține toate cele mai bune echipamente și cele mai periculoase bătălii cu șefi.

Sursa: World of Warcraft

Încă lucrez la raid cu breasla mea (uimitoare), dar până acum mecanismele au fost distractive și antrenante. Vânăm pe unul dintre slujitorii temnicerului. Te vei confrunta cu garguiile uriașe ale Castelului Nathria, cu generalii Venthyr vampiri dependenți de anima și alți slujitori nebuni ai The Jailor și ai trupei sale de trădători.

Situația dintre Shadowlands și Battle for Azeroth pare și noapte. Multe dintre „funcțiile” finale ale Battle for Azeroth au fost plictisitoare în cel mai bun caz și în cel mai rău caz îngrozitor, Blizzard cheltuind o mare parte din expansiune încercând să le repare. Cu toate acestea, Shadowlands este o fiară mult diferită, cu sisteme de final de joc cu care sunt până acum distractive de implicate și oferă o mulțime de promisiuni pentru actualizările conținutului disponibil pe măsură ce trecem la următoarea extindere mare, probabil în 2022.

WoW: Shadowlands Recenzie: Ce nu iubesc

Sunt multe de iubit despre World of Warcraft Shadowlands, dar există câteva probleme restante despre WoW în ansamblu, care sunt într-un fel agravate de unele sisteme introduse de Blizzard de aceste date.

Pe măsură ce editorii și investitorii lor privesc cifrele de implicare ca fiind indicatorul lor cheie de performanță, modul în care s-a schimbat WoW se limitează adesea la arbitrar, conceput pentru a crește implicarea cu prețul plăcerii. De exemplu, Blizzard a redus cantitatea de pradă pe care jucătorii le primesc de la șefi în raiduri, ceea ce înseamnă că va dura mult mai mult pentru a obține toate obiectele pe care le-au dorit și în cele din urmă, să progreseze.

World of Warcraft a fost critic de-a lungul anilor pentru a acorda prioritate angajamentului fata de construirea comunitatii. Sistemele de matchmaking reduc nevoia de a-i vedea pe ceiilalți jucători ca oameni. În schimb, oamenii vor doar să intre, să facă alergări câte mai repede și cât mai eficient posibil și să plece, aducând elitism și grosolănie pentru plimbare. Pe vremuri, a fi prost ți-ar câștiga o reputație negativă pe un server și avea consecințe pentru a fi invitat înapoi în grupuri. În jocul WoW de azi, nu există fel de consecințe, în detrimentul simțului comunității al jocului. Grupuri întregi de servere sunt îmbinate. Jucătorii pe care îi vedeți alergând s-ar putea să nu fie nici măcar pe serverul dvs. S-ar putea să-i vezi o dată și să nu-i mai vezi niciodată.

Totuși, acest lucru s-a întâmplat cu ani în urmă, iar nava respectivă a navigat în mare măsură, dar din ce mai mult, unele dintre sistemele pe care Blizzard le introduce alimentează spirală anti-comunitară. Alegerile legământului includ estetica, dar vin și cu campanii unice care implică personaje majore din tradiția World of Warcraft, precum și puteri exclusive care pot schimba modul în care se joacă clasa ta. Nici schimbarea legământului nu este ușoară, găsind nevoie de câteva câteva sau mai multe pentru a ajunge din urmă, în funcție de cât mai mulți jocuri.

Când alegeți un legământ, a fi forțat să alegeți între putere și estetică se poate simți puțin rău.

Deși echilibrul este într-un loc mult mai bun decât era cu ani în urmă, există încă o diferență mare între specificații și, mai important, o diferență în modul în care jucătorii percep fiecare specificație. De exemplu, multe simulări prin să sugereze că legământul Night Fae este cel mai bun pentru clasa mea, dar nu sunt un fan al esteticii sau al poveștii acelui legământ. Legământul pe care am vrut să-l aleg a fost Venthyr, dar sim-urile sugerează că este, de fapt, cea mai proastă alegere pentru clasa mea cu o marjă mare.

Până la urmă, am făcut compromisuri și am ales Maldraxxus, o alegere a doua, ajungând cu o campanie și o estetică de care nu mi-a păsat și o abilitate care nu este cea mai bună, cel puțin conform sims. A fi forțat să alegi un legământ între putere și estetică se poate simți puțin rău ca rezultat. Nu este vorba doar de alegerea legământului care credeți că vi se pare cel mai tare sau cel mai distractiv. Și hei, ar putea fi vina mea că mă simt așa, dar când atât de mult din joc se învârte în jurul suplimentelor precum Raider.io și raidbot și jurnalele de luptă care măsoară potențialul jucătorului, este implicată o anumită presiune. Nici Demonologia nu este privită ca o specificație DPS de top, ceea ce nu ajută la probleme.

Sursa: World of Warcraft

O altă problemă controversată despre Shadowlands este aspectul legat de timp. Blizzard a eșalonat lansarea funcțiilor Shadowlands de la lansarea pe 23 noiembrie. Chiar și atunci, există doar atâtea ce poți face într-o singură singură, fiind forțat să aștepți să vezi cum se desfășoară anumite povești fără un motiv real. Conținutul este în joc chiar acum, iar Blizzard eșalonează accesul la acel conținut în mod arbitrar, fără alt motiv decât să completeze cifrele de implicare în rapoartele lor către investitori.

Nu m-ar deranja atât de mult timp, mai ales ca cineva care este destul de ocupat și s-ar putea lupta să țină pasul cu curba de putere dacă toată lumea ar putea accesa totul imediat, dar creează probleme ciudate. De exemplu, am avut o căutare a lumii care a implicat fire de discuție și spoilere pentru lucruri pe care nu le-am experimentat încă, din cauza faptului că povestea nu este încă pe deplin accesibilă.

În cele din urmă, un alt iritant este că Blizzard nu măcar nu să echilibreze unele dintre talentele și abilitățile subutilizate. Blizzard a făcut o "de-tundere" pentru a adăuga "aromă" înapoi la anumite clase. De exemplu, ei au dat tuturor vrăjitorilor corupția clasică a vrăjii, dar pentru vrăjitorii specializați în demonologie și distrugere, corupția aruncată este literalmente sau pierdere de apăsare a unui buton.

Există diverse talente care sunt inutile în toate situațiile, fie că este vorba de PvP, PvE, conținut solo sau altfel. Blizzard pur și simplu nu pare să investească atât de mult pe cât ar trebui în echilibrarea unora dintre aceste abilități sau în reelaborarea mecanicii lor pentru a le face mai viabil. Nu sunt de ce Blizzard a decis să injecteze mai multe abilități în joc, atunci când atât de multe rămân sub reglate.

Unele dintre nemulțumirile mele cu WoW sunt probleme de design filozofic de nivel superior, care nu sunt cu adevărate expansiuni în sine, deși. Examinarea expansiunilor World of Warcraft este ciudată, deoarece acestea sunt diferite de jocurile obișnuite, în sensul că, în lunile următoare, Blizzard va adăuga gratuit grămezi de noi funcții, temnițe și conținut final, ca parte a abonamentului jocului. În prezent, Shadowlands este într-un loc grozav, totuși și mult mai bine decât începutul unora dintre predecesorii săi. Chiar dacă încă nu au reparat Nether Portal.

Recenzia WoW: Shadowlands: Merită jucat?

Merită jucat World of Warcraft în 2020? Peste 16 ani mai târziu, pe acest lucru a peste 10.000 de ore de joacă, sunt dornic să spun da, cu condiția să găsești sau breaslă bună și o trupă de prieteni cu care să te joci.

Blizzard ar putea avea un drum lung de parcurs atunci când promovează un sentiment de comunitate în cadrul mărețului experiment social care este World of Warcraft. Cu toate acestea, dacă ești dispus să faci efortul de a-ți găsi propria comunitate în lumina extinse din Warcraft, pur și simplu nu există alt joc pe care l-am jucat care să fie dus la atâtea prietenii de durată. Aceasta este promisiunea unui MMORPG și, în ciuda problemelor, nimeni nu o face mai bine decât WoW.

Shadowlands este o experiență de expansiune timpurie remarcabil de șlefuită. Eforturile anterioare au fost afectate de servere explozive, cozi masive și altele asemenea, dar Blizzard a făcut bine pentru a se asigura că lansarea Shadowlands a fost o relativ stabilă. Nu numai că, Shadowlands este una dintre primele expansiuni pe care le-am jucat la lansare, care a oferit într-adevăr sau răspândire completă de conținut bogat de final de joc imediat de la poartă, care a depășit pur și simplu raid și măcinarea rep.

Artă uluitoare, un pas pentru livrarea poveștii și un joc final mă fac încrezător că World of Warcraft: Shadowlands va fi amintit ca una dintre cele mai bune expansiuni ale legendarului MMO - dacă Blizzard poate continua să acorde prioritate feedback-ului jucătorului, mai degrabă. decât acţionarii săi.

Luptă cu moartea însăși

World of Warcraft: Shadowlands

Învinge-l pe The Jailer.

World of Warcraft nu încetează să uimească. Blizzard continuă să obțină tone de kilometraj din legendarul MMO, cu un pas înainte pentru povestirea în direct, direcția artistică uimitoare și una dintre cele mai bogate experiențe de lansare finală pe care le-am văzut până în prezent.

• 40 USD la Blizzard
  • 16 USD (joc de bază) pe Amazon
  • 52 USD la Walmart