Revizuirea lui Tom Clancy's The Division: experiența completă captivantă, palpitantă și frustrantă

În lumea post-Destiny a MMO-lite, Tom Clancy's The Division zone o ambiție masivă de a combina un shooter tactic modern la persoana a treia cu mecanică RPG într-o lume imensă și conectată. Designul open-world lider al industriei de la Ubisoft ocupă centrul scenei, reconstruind cu minuțiozitate orașul New York, învăluie într-o viziune aproape apocaliptică a prăbușirii sociale.

Am petrecut aproape 100 de ore urmărind aleile Diviziei, clădirile abandonate și canalele contaminate. Ar fi o minciună să spunem că shooterul conectat la Ubisoft Massive nu este o realizare uriașă.

Milioane de jucători s-au implicat pe deplin. Ei au petrecut zile întregi pregătind echipamente, încercând să perfecționeze construirea caracterului și acceptând cele mai descurajante provocări ale jocului. În acest moment, am văzut tot ce sunt oferite Divizia. Vreau să răspund la întrebarea „merită totul??' Aceasta este experiența completă a Diviziei.

Vizualizări virulente

Povestea, decorul și designul

Divizia se bazează pe o simulare din lumea reală care arată cât de repede s-ar prăbuși societatea în cazul unui focar viral la scară biblică. Având loc într-o reconstrucție meticulosă detaliată a orașului New York, un secret U.S. organizația militară cunoscută sub numele de Divizia Strategică a Patriei, sau pur și simplu „Divizia”, este activată pentru a răspunde catastrofei, care a adus Statele Unite în genunchi și haosul pe străzi.

Jucați ca un agent al Diviziei fără voce, pe care îl puteți personaliza vizual într-o măsură limitată. Agentul tău este trimis să investigheze cauza focarului, să ajute supraviețuitorii îngroziți și să combată elementele criminale oportuniste ale orașului.

MMO-litele și derivatele lor nu sunt deosebite de renumite pentru poveștile lor, iar Divizia nu face eforturi mari pentru a contracara această tendință. Deși premisa este incitantă, livrarea poveștii ar fi putut fi puțin mai ambițioasă. Există foarte puține secvențe și, de obicei, au loc în siguranța bazei dvs. de domiciliu în timpul conversațiilor de debriefing. Nu există piese de decor cinematografice, nici răsturnări majore ale intrigii, iar în stilul tipic Ubisoft, oportunitatea de a dezvolta gama limitată de răufăcători a jocului este ratată.

Preluarea unui cadru din lumea reală pentru acest tip de joc a fost în mod clar o provocare. Nu există zombi, creaturi fantastice sau extratereștri care să știe lumea, așa că a subdezvoltat narațiunea din jurul facțiunilor inamice ale jocului par a fi neobișnuit de dur. De ce au devenit sute de lucrători din salubritatea orașului niște piromani ucigași? Cum a reușit o persoană să adună zeci de deținuți într-o miliție organizată?? Există răspunsuri la unele dintre aceste întrebări, dar Ubisoft te face să cauți după ele. O mare parte din narațiunea și dezvoltarea personajelor jocului este ascunsă în imagini CCTV de colecție, înregistrări de telefon mobil sau evenimente „Echo”, care vă arată scene dintr-un eveniment anterior în realitate augmentată.

Numărul mare de elemente narative ajută la oferirea lumii jocului sau oarecare credibilitate. Există un voyeurism captivant, asemănător celor de la Watch Dogs, despre trecerea printr-un telefon mobil aruncat sau printr-un clip CCTV abandonat, să văd bucăți din viața locuitorului virtual al Diviziei. Există și sute de ei, oferind completiștilor multe la care să se gândească.

Pot aprecia că Ubisoft probabil a simțit că a jucat greoi asupra cinematicelor și narațiunii într-un joc în principal multiplayer ar fi putut fi o risipă, dar prezența sa slabă atenuează investiția în jocurile de rol pe care o poți căuta în mod obișnuit într-un RPG și amintește de eșecuri similare găsite. în celelalte francize AAA ale lor. Cel puțin, nu numai că face din orice încercare de a juca. masiv pe frontul narativ.

Acolo unde imersiunea prin poveste ar putea lipsi, nu același lucru se poate spune despre grafica The Division. Imaginile sunt un exemplu în care Ubisoft a ignorat convențiile tipice de design MMO de calitate grafică redusă pentru a favoriza volumul absolut - Divizia este unul dintre cele mai frumoase titluri disponibile pe Xbox One astăzi. Din sistemele sale meteorologice dinamice, locațiile dens detalii și efecte speciale generoase, Divizia este punctul culminant triumfător al designului de lume deschis lider la Ubisoft în industrie.

Divizia se pricepe la periferia unei povești captivante cu materialul său narativ opțional, dar este departe de misiunile cinematografice pline de tradiții care apar în alte jocuri RPG-uri deschise. Rezultatul pictează The Division ca pe o dioramă captivantă din punct de vedere vizual, dar în cele din urmă statistică.

Interpretarea Ubisoft Massive asupra genului RPG shooter compensează mai mult decât se tratează scurtă a poveștii cu un gameplay de bază incredibil, o natură de bază s-ar putea dovedi a fi o formulă câștigătoare care asigură supraviețuirea Diviziei în anii următori – dar nu este fără probleme.

Loot Fever

Gameplay

După cum am menționat, The Division este un shooter de acoperire RPG conectat, plasat la persoana a treia. Jocul are elemente de cooperare grele și propuneri de a încuraja jocul de cooperare strategică, bazat pe clasă - o perspectivă care ar trebui să se dovedească deosebit de plină de satisfacție în unele dintre activitățile mai dificile ale jocului.

Divizia face paralele cu Diablo III și Destiny, trecând printr-o schimbare a gameplay-ului între experiența de nivelare și conținutul final al jocului după poveste. Experiența inițială de la nivelul 1 la 30 este una de descoperire, deblocare a abilităților și progrese a complotului, în timp ce nivelul 30+ devine o vânătoare de pradă, oferind provocări din ce în ce mai dificile pentru obiecte din ce în ce mai puternice.

Nivelul 1 până la 30

Când am început să joc The Division pentru prima dată, am simțit o strop de emoție pe care nu o mai simțisem de la începuturile lui World of Warcraft. Explorarea clădirilor abandonate ale jocului, a labirinturilor puse în carantină și a morguelor improvizate bântuitoare s-au dovedit o experiență atrăgătoare, având în vedere faptul că sunt loc în vremuri aproape moderne și se bazează pe evenimente care ar putea avea loc teoretic.

În timp ce locații sunt variate, detalii și superbe, obiectivele misiunii pe care trebuie să le îndepliniți în timp ce nivelați sunt îngrozitor de neambițioase. Însoțiți de un context foarte rar, el se ridică aproape întotdeauna la următoarea acțiune. „Du-te la acest punct de referință, stai aici, omorâți sau grămadă de tipi cu arme, obțineți puncte de experiență, treceți la următorul."

În ciuda atmosferei incredibile a jocului și a inamicului executat cu brio A.eu., obiectivele misiunii copiate și lipite fac o experiență solo zdrobitor de simplistă. Poate că e destul de corect, totuși; Divizia nu este concepută pentru a fi jucată singură.

Similar cu Diablo 3 și Borderlands, echipele de până la patru jucători pot să fie unul în lumea de joc a celuilalt, să completeze misiuni, să exploreze și să obțină pradă împreună. Inamicii cresc dinamic pentru a tine seama de daunele suplimentare pe care le va face echipa ta - si aici este locul in care Divizia este cea mai placuta.

Obiectivele de bază prezentate mai sus sunt mult mai antrenante atunci când sunt abordate într-o echipă. În etapele anterioare ale Diviziei, jocul se simte bine reglat pentru a recompensa jucătorii care doresc să-și angajeze abilitățile unui rol de vindecător, un rol de daune sau un rol de tank defensiv în egală măsură. În acest moment, nu este nici pe departe fel de restrictiv ca un MMO tipic, în care pur și simplu nu poți progresa într-o misiune fără o anumită utilitate de abilități sau funcție de clasă.

Dincolo de jocul strategic, Divizia recompensează jucătorii cu grămezi de obiecte de pradă cu coduri de culori. Pe măsură ce treceam la nivel, fiecare ucidere a șefului și fiecare cache ascunsă împrăștiată în lumea deschisă și verticală a jocului a oferit o grămadă de upgrade-uri îmbucurătoare.

Tipurile variate de arme ale diviziei se simt, de asemenea, grozave de utilizare, în special atunci când sunt combinate cu diversitatea de modding și sistemul de talent al echipamentelor, care se adaugă straturi și straturi de personalizare și modalități de a-ți progresa personajul.

Pe măsură ce am la nivel, Divizia simțea că ar fi atins toate elementele magice ale unui joc de rol strategic shooter, abilități de trecere semnificative, abilități de clasă și comportament inteligent al procesului inamic. Într-adevăr, ca experiență comună, Divizia oferă în mod foarte eficient zeci de ore de distracție în cooperare cu împușcături RPG pentru grupuri de prieteni - făcându-l o propunere demnă în dreptul său.

Cu toate acestea, dacă vă puteți arunca adânc în jocul final al Diviziei, multe dintre sistemele care au grijă de robuste la valoarea nominală încep să se dezlege.

Nivelul 30 Endgame

După ce ați trecut prin conținutul de nivelare a lumii deschise la Diviziei, veți începe să vă îndepărtați de straturi de decizie de design din ce în ce mai liber să împiedicați jocul final de la nivelul 30. Doar patru dintre misiunile de tip temniță ale jocului sunt disponibile pentru a fi setate ca mod de provocare de nivel 30, transformând echipamentul după poveste într-un teritoriu repetitiv. În timp ce zonă întunecată a diviziei, mult promovată, oferă o mulțime de varietate ca urmare a jocului PvP emergente condus de jucători, chiar și aceste zone ale jocului sunt afectate de defecte în unele sisteme de bază ale jocului.

Marea majoritate a abilităților Diviziei pur și simplu nu sunt suficiente de valoroase în conținutul PvE sau PvP de cel mai înalt nivel 30. Deși se simțea ca și cum Divizia ar avea diversitatea stilului de joc în creștere, pur și simplu nu este o opțiune de jucat ca un tanc de furt agroalimentar sau un rol DPS pur în finalul jocului Diviziei - în ciuda faptului că are statistici echipamente care sugerează. că contrar. Cele mai optime build-uri atât în ​​​​PvE, cât și în PvP sunt hibrizi de vindecare defensive pentru a asigura supraviețuirea personală, minimizând nevoia de joc cooperant și strategic și maximizând nevoia de a coordona spam-ul celor mai puternice abilități defensive ale jocului. în timpul perioadei de răcire. ignorând sistemul robust de acoperire al jocului, în schimb mișcarea și eschivarea. Alte stiluri de joc se luptă să facă notă.

În ceea ce privește PvP, dacă nu poți să suferiți repetarea la sfârșitul celor patru misiuni ale modului de provocare ale acestuia, așa cum sunt menționate, puteți păși în Zona Întunecată – care include șe NPC, cache-uri ascunse cu echipamente extrem de puternice. și alți jucători. Și da, te pot ucide. De fapt, adesea o vor face. Până când veți extrage cu succes echipamentul obținut în Zona Întunecată, veți arunca obiectele pe care le porți când sunteți ucis. Extracțiile pot fi declanșate numai în anumite zone, îi avertizează pe jucătorii din apropiere despre prezența ta și durează peste un minut pentru a finaliza, ceea ce face pentru situația îngrozitor de tensiune. Primele mele incursiuni în Zona Întunecată au fost emoționante, chiar și atunci când ignori infrastructura lenta a serverului.

Extragerea cu succes a pradă minunată pe care ai obținut-o în Zona Întunecată se simte întotdeauna atât de bine.

Echipamentul are un efect mult mai pronunțat în Zona Întunecată decât în ​​​​shooter-urile comparabile. Un jucător care a maximizat tot conținutul oferit de finalul jocului poate distruge foarte ușor un jucător care poate intra pentru prima dată în cel mai înalt nivel la zonei întunecate, făcând întâlniri PvP destul de lipsite de sens pe o bază competitivă. Contribuie la sentimentul captivant de pericol și vulnerabilitate pe care îl veți simți în Zona Întunecată, deoarece de cele mai multe ori veți putea determina cât de puternic este un potențial jucător inamic doar privindu-l.

Mă vor ucide? Vor pur și simplu să folosească și elicopterul de extracție a pradă? Vor ataca de îndată ce îmi voi întoarce spatele? Aceste întrebări paranoice creează experiențe captivante, deoarece echipele de jucători se vor întâlni adesea în meciurile mexicane, testându-și nervii unul altuia – și, bineînțeles, extragerea cu succes a pradă minunată pe care ai obținut-o în Zona Întunecată se simte întotdeauna atât de bine.

După cum sa menționat, mult prea mult dintre abilități și talentele jocului sunt slabe în jucător vs. lupta jucătorului. Întâlnirile se transformă în echipe adverse care spam în lanț cu cele mai puternice abilități ale jocului, ignorând sistemul de acoperire a anunțului pentru a arunca și rostogoli în timp ce trag cu mitralieră. În ciuda mulțumirii sadice de a ucide pe instanță jucători care nu prea sunt pregătiți, implementarea haotică a zonei întunecate are ca rezultat o satisfacție limitată pentru oricine caută un jucător serios vs. acțiunea jucătorului. Nu ar fi o problemă majoră dacă Divizia ar prezenta moduri de joc PvP cu adevărat echilibrate sau o cale robustă de progres PvE fără Zona Întunecată, dar lipsă activităților de Nivel 30 face ca să participe să fie inevitabilă.

Reglarea dezechilibrată a abilităților se extinde și în conținutul final de joc PvE de cel mai înalt nivel al Diviziei – incursiunea „Falcon Lost” – care este o luptă scurtă, bazată pe valuri, care are loc într-o singură arenă.

Este lăudabil faptul că Ubisoft oferă jucătorilor de final de joc noi provocări în actualizări gratuite, dar Falcon Lost exemplifica unele dintre cele mai profunde probleme ale jocului. Numărul mare de atacuri cu zonă de efect, combinată cu dronele care zboară deasupra acoperișului și abilități slabe de control la mulțimii ale Diviziei fac din nou diferite abilități, roluri de clasă și chiar sistemul de a reuși suboptimal.

Cea mai populară strategie pentru a depăși „Falcon Lost” implică ascunderea într-un șanț fără acoperire pentru a-l anula pe șeful staționar, toți cei patru membri ai echipei înlănțuind capacitatea Survivor Link și abilități de vindecare a zonei de efect pentru a atenua daunele primite. Desigur, este alegerea jucătorului să se angajeze în acest tip de strategie brânzoasă, dar când este calea cea mai ușoară către victorie, se simte ineficient să nu o folosească. A fi forțat să joc în acest fel de nesatisfăcător și mă face să mă întreb dacă viitoarele incursiuni vor fi la fel de scurtă.

Poate că ar apărea sau mai mare diversitate de stiluri de joc dacă sistemul de pradă nu ar fi atât de insuportabil de aleatoriu.

Poate că ar apărea sau mai mare diversitate de stiluri de joc dacă sistemul de pradă nu ar fi atât de insuportabil de aleatoriu. Fiecare bucată de pradă finală prezintă statistici obișnuite care îmbunătățesc daunele, supraviețuirea, abilitățile și așa mai departe, dar prezenta și o gamă largă de sub-statistici nuanțate care întâmpină abilități specifice, cum ar fi sănătatea stabilită a turelei, rezistența la daune împotriva inamicilor. de elită, si mult, mult mai mult. Obținerea acelor sporuri de statistică se bazează pe aleatorie pură și, deși puteți cheltui credite (multe credite) pentru a le reda, de prea multe ori nu veți obține de fapt statistice pentru a vă îngriji trageți.

Cu toată nemulțumirea, Divizia este încă mai mult decât plăcut să sari cu prietenii pentru a finaliza misiunile zilnice ale modului de provocare, să sufere împreună în anarhia Zonei Întunecate și să iei pradă puternică întotdeauna se simte grozav. Modul în care studioul a proiectat jocul pentru nivelul 30+ dezvăluie defect în designul jocului, care ar putea necesita chiar sau revizuire a unora dintre sistemele sale. Ubisoft spune că ascultă feedback-ul, dar dacă jucătorii vor primi sau nu actualizările de care au nevoie de acest lucru, desigur, incert.

Post-Apocalipsă

Concluzie

Tom Clancy's The Division a fost un joc frustrant de revizuit – nu pentru că ar fi un joc prost, departe, departe de asta – ci pentru că se apropie atât de mult de a fi ceva cu adevărat uimitor.

În timp ce elementele a ceva incredibil sunt de siguranță prezente, de la designul mondial lider în industrie, atmosfere serioase, mediile detaliate, abilități creative și zonă întunecată din punct de vedere conceptual captivantă - implementarea a fost departe de a fi ideală, chiar și atunci. când ignori supărările precum dispariția zilnică. misiunile și întârzierea insuportabilă a zonei întunecate.

• Design vizual lider în industrie
  • Mecanica de luptă lustruită
  • Potențial nelimitat

• Livrarea poveștii este slabă
  • Conținutul PvE este subțire
  • Abilități și sisteme RPG necesită atenție

Dacă nu ați sărit încă în The Division, este un titlu fantastic pentru grupuri de prieteni care caută o experiență simplă, asemănătoare Diablo, înfășurată într-un shooter RPG robust și rafinat. Dacă sunteți în căutarea unui conținut final de joc care să fie puțin mai asemănător MMO cu profunzimea diversității, v-aș recomanda să așteptați pentru a afla cum va urma gratuit Patch-ul 1.2 modifică starea de joc. Ubisoft a lăsat să se înțeleagă că intenționează să îmbunătățească abilitățile mai slabe și să dezvolte oferta PvE a jocului, dar rămâne de văzut dacă le oferă sau nu.

Ubisoft nu a construit un titlu ca acesta până acum, iar lipsa de experiență arată clar – Divizia pare să fie o victimă a ambițiilor sale. Vestea bună este că acum, jocurile pot fi actualizate, iar defecțiunile sistemului nu sunt atât de groase, care să nu fie reparate. Cu atenția cuvenită, Ubisoft ar putea pivota cu ușurință jocul către viziunea pe care o categorie. Nu putem decât să sperăm că povestea pe termen lung a Diviziei abia începe.

• Vezi pe Microsoft Store
  • Vezi pe Xbox Store

Această revizuire a fost efectuată pe Xbox One o copie utilizată de scriitor.