Revizuirea Stellaris pentru PC: o experiență strategică rafinată în spațiu

Este un moment fantastic pentru a fi un fan al spațiului în jocuri. Există o grămadă de titluri la orizont, inclusiv Limit Theory și Star Citizen, ca să nu mai vorbim de jocurile actuale precum Elite Dangerous, Sins of a Solar Empire și X3. Am deja câteva titluri pentru a experimenta diferite tipuri de joc, dar Paradox Interactive a decis că este timpul să mai fie aruncat un alt joc în biblioteca mea Steam. Intră Stellaris. Viața mea a plecat deja prin ieșirea din scenă.

Stellaris este încercarea lui Paradox de a crea un univers captivant care se va adapta la diferite stiluri de joc. Indiferent dacă preferați să porniți la infracțiuni totale și să domineți întregi sisteme stelare sau să vă bucurați să jucați în siguranță și să vă formați alianțe cu rase la fel de pasiv, Stellaris are potențialul de a alege și a pune în aplicare propriul plan de luptă, totul. în timp ce jucați un rol pentru maxim pe măsură ce zilele trec (atât în ​​​​joc, cât și în realitate).

Am investit deja nenumărate ore din viața mea pentru a înțelege cu adevărat diferitele căi pe care le poate lua. Dar veți avea nevoie de mai multe jocuri pentru a simți că repeți totul, există multe aspecte procedurale ale experienței. Și asta e un lucru bun.

explora

Interfața cu utilizatorul din Stellaris este absolut perfectă. Este într-adevăr printre cele mai bune interfețe cu care am avut plăcerea să interacționeze în orice joc video. Aveți Outliner-ul incredibil de util în partea dreaptă a vizualului, care oferă acces rapid și convenabil la o varietate de proprietăți. Apoi au aspectul futurist superb al meniurilor și interfețelor. Totul aici se simte destul de lustruit. Totuși, aș dori să pot configura ferestre pop-up în joc, deoarece aș prefera să fiu alertat și ca jocul să fie întrerupt atunci când se întâmplă ceva. Jocul face acest lucru cu anumite mesaje, aș dori să am capacitatea de a configura mai multe.

Cât despre grafică, sunt foarte bune. Sistemele arată uimitor pe fundal, iar varietatea de modele de nave disponibile rezistă când este mărită complet. Grafica nu trebuie să fie remarcată cu aceste tipuri de titluri, deoarece probabil că veți petrece cea mai mare parte a timpului micșorat sau în vizualizarea galaxiei, spre deosebire de a vă relaxa într-unul dintre sistemele dvs.

Cerințele de sistem (computer, nu stea) sunt destul de scăzute, ceea ce deschide accesul celor care să nu permită supercomputer, dar poate să ridici totul până la capătul capabilităților sistemului pentru a face acest lucru. Mă bucur că Paradox nu a depășit bordul aici, ceea ce ar fi putut provoca ravagii în plasate pe harta galaxiei de cea mai mare dimensiune, cu zeci de curse concurând una împotriva altora.

Jocul târziu poate solicita hardware-ul computerului, dar nu am observat prea mult decalaj cu un procesor Intel Core i5 6600K overclockat. Scalați-vă setările în consecință și veți fi absolut bine (cerințele minime sunt destul de rezonabile). În ceea ce a găsit cursele în sine, Paradox a făcut o treabă solidă, concretizând selecția portretelor și personalizarea ulterioară în funcție de trăsăturile selectate. Poți fi om, pasăre, vulpe sau chiar ciupercă.

stinge

Când începeți un joc nou, vi se oferă opțiunea de a configura setările jocului dvs. în funcție de preferințele. (luați notă de potențialele succes de performanță cu hărți mari și o mulțime de specii), precum și de a selecta o specie pentru a juca ca. Aceasta este una dintre părțile mele preferate din Stellaris - abilitatea de a personaliza completă o specie de la zero. Veți putea să le denumiți, să le selectați luminos locuibile preferate, să alegeți trăsăturile specifice, designul navei, liderul inițial și cum vor reacționa și la alte forme de viață.

Există o gamă largă de opțiuni disponibile care pot fi selectate pentru a vă duce pe o cale diferită. De exemplu: alegerea de a veni xenofobi va modifica evenimentele din joc, felul in care te descurci cu alte specii in loc sa fii xenofil. Îi este ușor pentru jucătorul fără să încerce ceva nou, a fi nevoit să treacă prin etapele incipiente ale jocului. De asemenea, ajuta totul să fie generat procedural la încărcare.

Odată ce ați configurat specia, va trebui să vă selectați modul de transport. Nu nave, ci o alegere de tehnologie FTL. Există trei opțiuni: warp, hyperlanes sau găuri de vierme. Spațiul este un loc mare și, în funcție de opțiune pentru care optezi, jocul tău și modul în care abordezi situațiile se modifică drastic. Cea mai ușoară opțiune este warp, care vă permite să călătoriți practic peste tot, dar cu dezavantaje. Motoarele sunt scumpe și, cu câte navele tale se deplasează mai departe, cu atât timpul de răcire FTL este mai mare. (Și nu vrei să aterizezi într-un sistem cu forme de viață furioase, fără mijloace de scăpare acum, nu??)

Găurile de vierme sunt similare cu unități warp, dar, în schimb, te bazezi pe stații de găuri de vierme construite pe marginile exterioare ale unui sistem stelar. Navele care folosesc aceste stații experimentează călătorii instantanee între stele și nu au nevoie de module echipate pentru a face acest lucru. Dezavantajul este că va trebui să ridicați noi stații de găuri de vierme la marginea imperiului dvs. când ați vizitat toate sistemele din raza de acțiune a stației inițiale.

În cele din urmă, există hiperspațiu. O rețea ascunsă de autostrăzi conectează stele din toată galaxie, dar sunt vizibile doar de cei cu unități capabile. Rețeaua va oferi navelor dumneavoastră călătorii rapide, dar vă veți baza pe ele și va trebui să vă rutați prin benzi predefinite pentru a ajunge la anumite sisteme. Veți avea mai puțină libertate cu privire la modul în care veți ajunge la destinație, dar este ieftin și vesel. Și poți oricând să strigi „Engage Hyperdrive”!" pe masura ce flota dvs. se încarcă.

Există câteva lucruri importante la care va trebui să fii atent. Stellaris este ceea ce se numește un titlu strategic 4X, ceea ce înseamnă că combină elemente ale jocului clasic 4X — eXplore, eXpand, eXploit și eXterminate — cu elemente strategice precum gestionarea resurselor, armatelor, flotei, planetelor, sistemelor și stațiilor sub controlul tău. Pentru resurse, Stellaris simplifică lucrurile cu doar trei. Energia și mineralele sunt folosite pentru a construi, întreține și promova civilizația dvs., în timp ce Influența este o influență politică folosită pentru edicte, recrutare de lideri și multe altele. Primele două pot fi exploatate în toată galaxie, la fel ca cele trei resurse de cercetare.

Vorbind despre cercetare, Stellaris are trei arbori tehnologici care rulează simultan: fizică, societate și inginerie. Veți cerceta trei tehnologii în același timp, deoarece acesta este Paradox și Stellaris, veți avea la dispoziție doar trei pentru fiecare departament la un moment dat, iar acestea sunt selectate aleatoriu. Nu vă faceți griji, totuși, nu veți primi imediat tehnologie de late-game, nici jocul nu vă va împiedica să accesați progresele absolut esențiale de la început. Veți vedea aceeași tehnologie în diferite jocuri, dar mai ales la intervale diferite.

În mod emoționant, știința joacă un rol masiv în dezvoltarea și extinderea noului tău imperiu galactic. Mai exact, știința navele. Aceste nave servesc atât ca cercetători pentru a supraveghea sistemele și pentru a localiza resurse valoroase, cât și pentru a descoperi anomalii care pot apărea pe cei călătorilor lor. Veți debloca noi misiuni, veți efectua recunoașteri și chiar veți dezvălui mister preistorice. Evenimentele sunt o pauză binevenită de managementul imperiului și ajuta la spargerea lucrurilor.

Aceste lanțuri de activități alegerile pe care va trebui să vă faceți în Stellaris. Rezultatele vor fi diferite în funcție de opțiunile pe care le selectați pe măsură ce descoperiți și finalizați noi misiuni. Este o interesantă de a implementa unele povești în cadrul experienței 4X. Veți avea și evenimente de late-game de așteptat. Aceste evenimente care pot schimba jocul sunt generate la întâmplare și pot rupe alianțele și distrug imperii. poate aceste evenimente mari să aibă loc, dar uneori există o ușoară uimire la urmărirea măcelului absolut care se desfășoară în fața dvs.

Acesta este ceea ce face Stellaris atât de atrăgător. Nu numai că poți să te încarci așa cum ai face în alt joc 4X sau de strategie, cu toate armele aprinzând și punând întrebări după ce toți cei ceilalți sunt uciși. De asemenea, este posibil să te cufunzi cu adevărat în galaxie și să iei nu căi pe care nu le-ai fi considerat niciodată posibile, explorează necunoscutul cu evenimente aleatorii care pot schimba complet cursul imperiului tău.

Când nu vă speriați de ceea ce poate fi localizat în următorul sistem, puteți redenumi aproape totul. De la nave la planete, de la stații la sisteme întregi. Nu vă temeți, public britanic, așa cum mi-am numit crucișătorul amiral Boaty McBoatface. Visul trăiește în spațiu.

exploata

Fiecare flotă pe care o să formezi, navă științifică pe care o trimiteți și fiecare planetă pe care o să aveți nevoie de un lider care să guverneze și să avanseze. Aceste personaje speciale câștigate experiență și cresc de nivel în timp și prin evenimente/acțiuni din joc, au ajuns și mai multe bonusuri aplicate. Dar, ca în orice, ei îmbătrânesc și au riscul de a muri, forțându-te să schimbi lucrurile și să recrutezi un înlocuitor. Este de fapt destul de simplu, dar eficient, care este o temă întâlnită în Stellaris.

Diplomația te va face să faci tratate, să declari războaie și chiar să faci alianțe diferite cu vecinii tăi și speciile îndepărtate. și atât mai mult decât aspectele pozitive, câte negative ale oricărei relații date, precum și opțiunile selectate pentru a face (sau a distruge) deja în vigoare. Vă ajutați să lucrați alături de prieteni și să intrați în război cu adversarii, dar aș dori să văd mai multe opțiuni disponibile în ceea ce este găsit posibilele relații comerciale (mai mult decât doar schimbul de resurse, hărți și alte lucruri) care beneficiază de-a. lungul timpului două specii. Se simte ca și cum această parte a jocului ar putea fi mai dezvoltată. Lucrurile scad ușor când ne apucăm de luptă.

Ca orice altceva în joc, lupta este simplă, compactă și liberă. În timpul luptei, există o fereastră îngrijită și afișează suficiente informații despre navele aflate în luptă (atât flota ta, cât și flota aliată și inamicii) fără a-ți supraîncărca ecranul. Dacă trebuie să mă uit la un singur lucru, ar fi puterea militară. Înțeleg unde mergea Paradox cu acest număr combinat, dar la situații în care poate duce la lupte atunci când ai o forță militară mai mare, pur și simplu pierde faptului că flota ta este navă din 15, în timp ce inam sunt doar 1.

Flota ta va începe să scadă în forță militară pe măsură ce pierzi nave (datorită faptului că acestea sunt mai slabe individual), în timp ce nava inamică va menține ratingul pe tot ceea ce privește luptei și ar putea sfârși prin a schimba lucrurile. Există o serie de factori în bătălii, inclusiv viteza, armamentul, evaziunea și bonusurile care ar putea schimba valorile bătăliei, dar aceste numere nu vor reflecta elementele menționate. Mai simplu spus: nu vă bazați pe cifrele de forță militară. Sunt un indiciu la îndemână cu privire la probabilitatea că veți fi lovit în vid, dar nu există nicio garanție de câștig pur și simplu pentru a avea un rating de 1.6K și stau la 800.

O posibilă remediere este ca ratingul respectiv să scadă pe navă, în funcție de cantitatea de deteriorare a carenei primite. Ceva de gândit.

Chiar dacă sunteți un noob complet când vine vorba de jocuri 4X, Paradox a făcut o treabă excelentă cu tutorialul din joc.

Din fericire, acest lucru este compensat de caracteristica de proiectare a navei, care este distractiv de utilizare. Veți putea să proiectați și să creați șabloane de nave, pe care să vă îngrijească diverse tale porturi stelare le pot folosi apoi pentru a epuiza ceva forță de muncă. Adăugarea unor opțiuni de montare specifice, modernizarea elementelor interne cu progresele realizate în cercetarea vă ajutați să vă puteți ajuta șansele de a câștiga întâlniri violente. Combinarea acestui sistem la îndemână cu relațiile diplomatice, jocul de rol și luarea încetării a lucrurilor poate asigura că lupta este mai puțin un test de forță militară bazat pe noroc și mai mult de dominație reală.

Dar nu lăsați toate aceste discuții despre luptă, diplomație, managementul resurselor, cercetarea științifică și explora să vă sperie să nu încercați Stellaris și genul. Chiar dacă sunteți un noob complet când vine vorba de jocuri 4X, Paradox a făcut o treabă excelentă cu tutorialul din joc. Există o ușoară curbă de învățare, dar odată ce ați trecut de mulți ani și ați absorbit tot ceea ce vă poate ajuta AI de încredere, ar trebui să fiți gata să avansați și să cuceriți.

Paradox s-a asigurat, de asemenea, că atât jucătorii, cât și comunitatea de modding sunt la curent cu instrumentele disponibile și suport pentru conținut personalizat suplimentar. Sunt destul de încântat să văd ce vor publica indivizi talentați pe Steam Workshop, ceea ce nu va face decât să adauge valoare și încă mai multă rejucabilitate titlului.

Cea mai bună parte a acestui joc este că destinația ta ține în totalitate de tine, Stellaris te va ajuta pur și simplu să ajungi acolo.

extermina

L-am lăudat pe Stellaris pe tot timpul, dar nu este un joc perfect. Are unele domenii în care se pot face să se facă. Mă aștept să văd unele probleme pe care le-am subliniat mai sus abordate în patch-urile viitoare, ca să nu mai vorbim de DLC-ul care este cu siguranță planificat pentru joc. Acestea fiind spuse, Stellaris se zgârie o mâncărime pe care o am de ceva timp și o face spectaculos. Trecând cu vederea unora dintre problemele sâcâitoare, pot spune cu siguranță că Stellaris este cel mai bun titlu de spațiu 4X pe care l-am jucat până în prezent.

Deci, ar trebui să cumpărați Stellaris? Nu recomand niciodată jocuri pur și simplu pentru fiecare are propriile gusturi. De asemenea, nu ajută Stellaris este într-adevăr un titlu de nișă (deși genul siguranței ia avânt). Îți plas jocurile spațiale? Dacă da, vă plac titlurile de strategie și management al imperiului? Încă agitați votul da? Cumpărați Stellaris acum. Este dificil să alegi greșelile în joc, așa că ia cu ușurință cele două puncte negative de mai jos. Sunt probleme minore care pot nici măcar să nu apară pe radar.

Acum, dacă mă scuzați, trebuie să mă ocup de rasa mea xenofobă de oameni ciuperci înfometați de lupte, conduci de sex.

• Un joc strategic incredibil de 4X
  • Niveluri superbe de rejucabilitate
  • Susține pe deplin comunitatea de modding
  • Joc de rol captivant

• Se simte putin prea simplu pe alocuri
  • Evaluările forței militare nu se traduce direct în urma luptei

Această revizuire a fost efectuată pe un computer Windows 10 cu un procesor Intel Core i5 6600K overclockat la 4.8GHz și 16GB RAM DDR4 cu o placă grafică ASUS AMD Radeon R7 265 cu 2GB VRAM, jucând o copie de joconată de scriitor.

Vezi pe Amazon