Recenzie: Zombie Army Trilogy pentru Xbox One și Windows

În calitate de fan al jocurilor Sniper Elite și al jocurilor cu zombie în general, am fost entuziasmat să aud că Rebellion aduce Zombie Army 1, 2 și cea de-a treia parte nelansată anterior pe Xbox One, PC și PS4 într-un singur pachet sângeros.

Rebellion este un dezvoltator independent cu sediul în Marea Britanie și se bucură de o istorie bogată de peste 20 de ani. Compania a lucrat ca dezvoltator terță parte pe IP-uri majore, cum ar fi Call of Duty și Alien, dar sunt probabil cele mai notabile pentru sim-urile de lunetă interne menționate mai sus. Ca mod al Sniper Elite, Zombie Army Trilogy prezinta asemănări izbitoare. Armamentul, comenzile de joc și emblematica camerei de ucidere cu raze X fac drum din Sniper Elite, dar și erorile, problemele de sincronizare și lipsa de lustruire în stilul b-movie servesc pentru a împiedica jocul să-și atingă întregul potențial. Lăsând la o parte problemele, există o singură întrebare care contează cu adevărat: „Este distractiv Zombie Army Trilogy?"

Executați planul Z!

Zombie Army Trilogy are loc spre sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. Hitler este blocat sub un Berlin în flăcări, înconjurat de locotenenți panicați. Într-un ultim act de disperare, Hitler dezlănțuie Planul Z - chemarea nesfântă a armatelor învinse ale Germaniei din gropile Iadului, sortite să taie pământul ca niște coji violente de strigoi. Dincolo de asta, jocul mai putin context. Există 8 personaje jucabile, cele 4 personaje feminine au sosit ca parte a pachetului - și, deși fiecare misiune și poveste de fundal a personajului este povestită în stilul unei drame radiofonice din anii 1940, abia este suficient pentru a se înregistra în ceea ce privește aroma.

Există puține în ceea ce privește intriga (nu neapărat o problemă, mai multe despre asta într-un pic), dar Rebellion oferă mare atmosferă. Ruinele mocnite ale Reichului nazist sunt o sărbătoare pentru ochi. Umbrele dinamice și detaliile impecabile compensează numărul de poli din generația anterioară a jocurilor, iar Rebellion creează o mulțime de variații în fiecare mediu. De-a lungul jocului, vei călători prin metrouri infestate de zombi, sate rurale fantomatice și însuși Berlinul ruinat din anii 1940, vopsit în roșu cu sângele cadavrelor naziști înfecționate.

Simbolismul ocult și consecințele incidentelor violente împrăștie hărțile șerpuitoare ale jocului, impresionând abordarea atentă pe care Rebellion a luat-o față de înclinațiile de groază din anii '80 din Zombie Army Trilogy. Valorile producției (și grotescul grotesc) cresc în mod demonstrabil cu cel de-al treilea capitol al jocului, detaliile și varietatea devin din ce mai impresionante și există o mulțime de scene și priveliști unice de descoperit pe tot jocul.

Pe tema horror-ului anilor 80, poate cel mai impresionant aspect al direcției artistice a lui Rebellion poate fi găsit în coloana sonoră a jocului. Tastele ascuțite din anii 80 și riff-urile de bază reverberante evocă sentimente nostalgice ale lui George A. Panteonul clasicilor filmelor cu zombi al lui Romero. Există o mulțime de noapte, zori și zi a morților în OST-ul Zombie Army Trilogy. Rebellion onorează diverse alte clasice horror de-a lungul pachetului, cu referințe minore.

Deși muzica este grandioasă, am câteva cu efecte sonore ale jocului când vine vorba de motor. Sunetul surround ar putea fi mai bun, este adesea greu de spus de unde (dacă este deloc) gemetele zombie. Gemetele zombi în funcție de locație prin să pătrundă uneori în pereți într-un grad nerealist și înconjoară jucătorul, indiferent de unde vin zombii. Având în vedere că zombii apar adesea în spatele tău, ar fi bine dacă abordarea jocului cu privire la sunetul surround ar reflecta acest lucru - dar este o nemulțumire destul de minoră.

Există, de asemenea, probleme cu motorul Rebellion când vine vorba de prezentare. Problemele de sincronizare v-ruperea ecranului predominant în Sniper Elite 3 fac o revenire prolifică în Zombie Army Trilogy, precum și animații ciudate ale SE3 și fizică plutitoare. Din nou, totuși, acestea sunt în mare parte probleme minore. Jocurilor Rebellion le lipsește o parte din lustruirea cu care unii s-au obișnuit de la editorii triple A, dar tenaceul dezvoltator din Marea Britanie câștigă mare în mai multe aspecte cheie când vine vorba de decorul jocului.

Găleți de sânge, oase, gloanțe

Zombie Army Trilogy conduce ca o experiență cooperativă și este similară cu jocuri precum Killing Floor și Left 4 Dead minus aspectul la persoana întâi. Tu și prietenii tăi veți traversa hoarde de strigoi din cameră sigură în cameră sigură, învăluiți de o cantitate predeterminată de zombi de diferite tipuri pe parcurs. Fiecare segment este închis, similar cu hacking-ul ușii dinklebot al lui Destiny. Odată ceți atins obiectivul (care este adesea, dar nu a întotdeauna, să ucideți toți zombii), ceața se va ridica sau ușa blocată cu glif de tip Devil May Cry se va deschide, conducându-vă următoarea secvență de ucidere.

Acest lucru ar putea părea superficial la prima vedere, dar Zombie Army Trilogy face tot posibilul pentru a menține acțiunea proaspătă. Puștile, mitralierele și pistoalele, în timp ce se manevrează bine, funcționează în mare parte în același mod, indiferent de model. Indiferent, lupta este delicioasa, cu sisteme gore detaliate, explozii glorioase si iconica camera de ucidere a lunetistului cu raze X. Există doar arme de tip pick-up împrăștiate, cum ar fi racheta care lansează Panzerfaust și Preacher cu țeava dublă, dar varietatea aici este la nivelul inferior. Explozivii ZAT sunt un instrument incredibil de important, precum și o sursă de bucurie care explodează zombi. Minele bine plasate sau dinamita te pot salva atunci cand esti insarcinat sa supraviețuiești unui atac.

Segmentele prezinta puncte de sufocare si alte pozitii strategice care permit jucatorii sa se coordoneze si sa planifice, precum si sa pozitioneze mine si fire de deplasare. Acest tip de joc devine absolut esențial în dificultatea "Sniper Elite" din Zombie Army Trilogy, care îi obligă pe jucători să folosească tactici avansate, cum ar fi antrenamentul mafioților (pacălirea zombilor pentru urmărirea unui anumit jucător într-o capcană) și aggro bouncing (forțând Gatling). pistol care mânuiește zombi grei pentru atrage atenția, astfel jucătorii să poată răspândi daune). Chiar și la dificultatea normală a jocului, este foarte ușor să fii copleșit dacă nu ești atent, iar acele momente dificile tind să fie incredibil de palpitant atunci când joci cu prietenii.

Cu toate acestea, uneori, campania Zombie Army Trilogy poate fi un pic de rutină. Anumite secvențe nu prezinta altceva decât val după val de strigoi frământați. Pentru unii, poate deveni învechit după un timp, chiar și cu prietenii. Nivelurile ulterioare aruncă în amestec zombi luneți, zombi cu arme grele, zombi kamikaze explozivi și diverse alte orori, care împiedică acțiunea să devină prea repetitivă.

Segmente necesită strategii diferite. Unele sunt arene de luneți larg deschise, altele pot fi asemănătoare cu modul Hoardă în apărarea unei poziții (pe lângă modul Hoardă independent al jocului). Variația se îmbunătățește spre a doua jumătate a campaniei considerabile a jocului, aruncând capcane ecologice și noi inamici unici, dar unii pot fi descurajați de primul capitol al jocului, care nu a îmbătrânit bine.

Când jocul este jucat solo, lipsa de varietate poate întuneca jocul. Lupta este sângeroasă și satisfăcătoare. Dar atunci când nevoia de strategie nu există (pe măsură ce număr de zombi scade în raport cu numărul de jucători implicați), jocul se transformă într-o galerie de împușcături la persoana a treia.

Pe măsură ce mă strecuram singur prin ruinele Germaniei celui de-al Doilea Război Mondial, oricât de frumoase sunt, lipsa poveștii a devenit cu adevărat evidentă. Mi-ar fi plăcut să văd fișiere text, jurnalele audio sau scene scurte pentru a adăuga context apocalipsei de epocă. Nu se știe dacă acestea au fost absente din motive bugetare și pot vedea cum ar avea un impact negativ asupra ritmului în jocul în cooperare, dar absența lor este o rușine la un singur jucător. Pentru unii, chiar și cu camera maiestuoasă de ucidere cu raze X în toată gloria sa cinematografică poate să nu fie suficientă pentru a ține la distanță monotonia singuratică. Jocul cere să fie jucat cu prietenii.

După cum am menționat anterior, jocul oferă un anumit context, puteți citi despre cele 8 personaje nesemnificative din meniul de selecție, iar misiunile sunt introduse câteva rânduri de narațiune pentru a explica exact ce naiba acolo. - dar te lasa cu chef. Simt că ei au evitat intenționat să încerce să derive un complot din conceptul de bază destul de ridicol, armata nesfântă de zombi a lui Hitler, dar hei, aș fi putut să intre în asta. Poate sunt ciudat.

Ultimul joc pe care l-am jucat cu orice profunzime a fost Evolve, concentrat pe cooperare. În ZAT, m-am trezit dor de bătaia dintre personajele asemănătoare L4D. M-am întrebat cum a ajuns personajul meu Beth Coleman să se lupte cu hoarde de zombi cu un fost ofițer nazist. Cu toate acestea, situația se îmbunătățește din punct de vedere al capitolelor 2 și 3. NPC-urile prietenoase încep să facă apariția pe măsură ce supraviețuitorii încep să stabilească un punct de sprijin în Berlin, oferind misiuni mai mult context și aromă - dar misiunile anterioare nu au îmbătrânit deloc bine în acest sens.

The Takeaway

În ciuda unor nemulțumiri minore, aș clasa Zombie Army Trilogy pe lista de titluri „trebuie să cumpere” a fanilor cooperativi. Supraviețuirea atacurilor masive de zombi pline cu sânge virtual suculent este o experiență incredibilă de satisfacție și palpianta. Rebelion ar putea face mai mult pentru a adăuga un element uman la ZAT prin personaje sau poveste, dar jocul oferă cantități mari de factor de distracție. Este posibil ca motorul să nu fie la fel de șlefuit cum sunt obișnuiți unii, dar atenția la detalii, groază în stilul nostalgic al anilor 80 și luptă înfiorătoare eclipsează cu multe probleme jocului.

Rebellion a surprins esența filmului de zombie din vechea școală și l-a transformat într-o experiență de cooperare îngrozitor de satisfacție. Campania are o durată de peste 15 ore, prezintă dificultăți multiple și se bucură de un mod Horde cu 5 hărți. Capitolele anterioare ale jocului vor descuraja mulți jucători (și recenzenți), dacă decideți să alegeți acest lucru, vă îndemn la răbdare. Jocul se maturizează bine pe măsură ce progresezi la versiunile mai recente, dar unii ar putea susține nivelul de calitate ar trebui să fie omniprezent pe tot timpul.

• Zombie Army Trilogy - Xbox One - 49 USD.99 - Xbox Link - Amazon Link - Amazon UK Link
  • Zombie Army Trilogy - Windows - 44 USD.99 - Steam Link