Revizuirea Returnal pentru PS5: un amestec fascinant de acțiune și groază psihologică

Sursa: Android Central

Când PS5 a fost lansat la sfârșitul anului trecut, a sosit cu câteva lansări cross-gen, un remake foarte drăguț al unui joc vechi de 10 ani și un joc de platformă adorabil în memoria sistemului. Dar odată ce praful s-a așezat și noutatea consolei a început să se estompeze, mulți s-au întrebat când va ajunge primul joc real de nouă generație pentru sistem - titlul emblematic care ar arăta de această capacitate PS5. Nu doar din punct de vedere tehnic, ci și în modul de joc, sunet, poveste - întregul pachet.

La aproape cinci luni în noul an, se pare că trebuie să apelăm la Returnal pentru răspunsuri. Acest roguelike este prima lansare majoră pentru PS5 a anului, așa că sunt multe pe umeri. Nu numai că era obligat să stabilească standardul pentru lansările de ultimă generație, dar avea multe de dovedit ca o nouă IP pe fondul știrilor despre concentrarea Sony pe blockbuster și reticența de a da undă verde noii proiecte.

Când am început Returnal, am crezut că știu la ce mă aștept. Catalogul din spate al dezvoltatorului Housemarque constă în mare parte din shootere rapide, în stil arcade, plasate în fundaluri spațiale futuriste, iar Returnal părea să se potrivească bine cu această carte. Dar, după orele de deschidere, a devenit clar că Returnal nu era nimic obișnuit, când am lovit prima întorsătură din narațiunea amenințătoare și misterioasă a jocului, am fost exaltată.

Revenirea este ceva special. Este un joc care se simte epic și cinematografic, misterios și mai mare decât însuși, în timp ce se simte ca un joc de jucător. Este un shooter roguelike twitchy, reglat la perfecțiune. Inspirațiile sale sunt clare, dar se desprinde de ele pentru a forma ceva genial. În plus, este și foarte distractiv.

Revizuirea returnării:

• Despre ce este Returul?
  • Gameplay
  • Poveste
  • Caracteristici PS5
  • Ar trebui să te joci?

Întoarcere

Concluzie: Returnal este un tur de forță pentru Housemarque și Sony și este unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-am jucat anul acesta, cu imagini superbe, o poveste surprinzătoare și un gameplay grozav de tip roguelike.

Binele

• Imagini frumoase și performanțe excelente
  • Un joc în ritm rapid, captivant
  • Design de sunet uimitor
  • Utilizarea fantastică a controlerului Dualsense
  • Un complot minunat de întunecat și tulburător
  • Incredibil de rejucat

Răul

• Unii pot considera că Returnal este prea dificil sau prea abstract pentru a se bucura
  • 70 USD pe Amazon
  • 70 USD la Best Buy
  • 70 USD la Walmart

Retur: despre ce este vorba?

Sursa: Android Central

Returnal nu pierde timpul cu scene lungi sau cu bucăți grele de dialog. Se deschide cu cercetașul ASTRA în spațiu profund, Selene Vassos, care se prăbușește pe o planetă extraterestră numită Atropos în căutarea unui semnal numit Umbra Albă. Cu nimic altceva decât un pistol și costumul tău spațial, părăsești nava spațială prăbușită și dai repede peste o formă familiară: un cadavru într-un costum spațial, mort de mult. După ce te uiți mai atent, realizezi că tu ești. Ai mai fost aici și ai murit de o sută de ori.

Categoria Returnare
Titlu Întoarcere
Dezvoltator Housemarque
Editor Sony
Gen Shooter la persoana a treia/ Roguelike
Versiunea PlayStation PlayStation 5
Dimensiunea jocului 56.15 GB
Timp de joaca 20-25 de ore de finalizat, în funcție de abilitate
Jucători Un singur jucator
PlayStation Now Nu
Preț de lansare 70 USD

Nici nu vei înceta să mori, deoarece experiența lui Housemarque cu împușcătorii rapidi este afișată complet cu Returnal. Pe măsură ce explorezi cele șase biomuri ale jocului, vei găsi o varietate de forme de viață extraterestre care sunt hotărâte să lumineze fiecare centimetru al ecranului televizorului ca un pom de Crăciun, forțându-te să te bazezi atât pe memoria musculară, cât și pe reflexele. poveste. dacă intenționați să supraviețuiți mai mult de cinci minute. Întoarcerea este brutală în această privință, dar nu se simte niciodată nedreaptă. Fiecare moarte a fost a mea, precum și fiecare triumf datorită, în parte, controalelor super-strânse care au făcut ca traversarea Atroposului să fie o briză.

Schimbând perspectiva în spatele jucătorului, mai degrabă decât o perspectivă 2D sau una de sus în jos, m-am simțit mai conectat la personaj și la acțiune, iar iadul glonțului care mă așteaptă a fost cu atât mai intens când am înfruntase cu fața în jos.

Joc de întoarcere: nu există nimic permanent, cu excepția schimbării

Sursa: Android Central

Returnal este ca și alte roguelike-uri bune - gândiți-vă la Dead Cells sau Hades - dar, în mod surprinzător, se simte și ca un succesor spiritual al Super Metroid. Amplasarea armelor și scăderea obiectelor sunt întotdeauna aleatorii, dar ocazional veți găsi o piesă de echipament permanent care vă va deschide noi că vă puteți urmări rapid progresul și vă puteți descoperi noi secrete în alte biomi la fel ca într-un Metroidvania tradițional.

Există un accent clar pe risc și recompensă pe tot jocul.

Acest lucru ajută, de asemenea, la menținerea impulsului cu jocuri constante. Una dintre problemele mele cu roguelike-urile este că nu pot învăța tiparele inamice la nivelurile ulterioare, din cauza cât de dificil a fost odată ce ai fost acolo. În Returnal, cu echipamentul potrivit, te poți întoarce aproape imediat la biomul în care ai murit. De asemenea, nu trebuie să învingi din nou șeful biomului după ce l-ai învins prima dată. Aceste mici amorți au fost suficiente pentru a dura morții constante într-un joc fără puncte de control și a făcut reluări mai puțin o corvoadă.

Există un accent clar pus pe risc și recompensă pe tot jocul. Paraziții pot fi legați de costumul tău și pot oferi bonusuri, precum și defecțiuni paralizante ale costumului; găsești uneori picături de sănătate stricate și maligne care se pot dovedi mai dăunătoare decât bune; mai multe distrugeri vă alimentează adrenalina, ceea ce vă sporește abilitățile temporare atâta timp cât nu suferiți daune; și ocazional veți găsi chiar și trupurile altor jucători, pe care îl puteți putea alege să-i răzbuni pentru arme. Tranzi în mod constant zarurile în Returnal, dar nu totul este atât de pus în piatră. Armele, de exemplu, se îmbunătățesc pe măsură ce folosești și, în cele din urmă, vei întâlni versiuni mai puternice, pline până la branhii cu abilități utile. Pe măsură ce competența cu armele tale se unește, la fel crește și calitatea armelor pe care le găsiți.

Sursa: Android Central

Lumea lui Returnal se schimbă constant, ca un puzzle care este rearanjat cu fiecare nou ciclu. Fiecare joc este generat procedural, iar fiecare secțiune a principalului biom este proiectată imaculată, plină de secrete care sunt atât evidente, cât și ascunse și pregătesc scena pentru fiecare întâlnire cu inamici. Când camerele s-au închis, am simțit cum se construiește tensiunea claustrofobă, ca o mână în jurul gâtului meu, și atât ușurarea unei victorii, cât și a unei înfrângeri frustrante au fost la fel de palpabil.

Lumea lui Returnal se schimbă constant, ca un puzzle care este rearanjat cu fiecare nou ciclu.

Acest lucru poate fi atribuit lumii în care are loc Returnal. Planeta Atropos găzduiește o civilizație extraterestră străveche, o care seamănă cu lumea noastră cu tehnologia cu ani lumină înainte. De la pădurea acoperită de vegetație, deșerturile roșii, deșeurile înghețate și chiar și biomii subacvatici, fiecare zonă se simțea unică și uimitoare în felul său.

Aproape mi-am dorit ca Returnal să fie un tip de joc, chiar dacă doar pentru a-mi permite să rămână alt în ruinele acestei lumi moarte de mult timp. Jocul este necruțător, ceea ce a făcut ca momentele de mângâiere să pară adevărate sufluri de aer înainte de a fi tras înapoi sub suprafață.

Povestea cu întoarcere: tăcerea este mai bună decât cuvintele fără sens

Sursa: Android Central

Returnal este grea pentru acțiune, dar momentele sale liniștite vă amintesc că este foarte mult un joc de groază psihologică. Soarta Selenei este o îngrozitoare și devine obsedant de clară în timp ce-ți descoperi propriile cadavre care se uită la tine de pe o stâncă, plutesc țeapăn în ape sau se prăbușesc de un perete. Civilizația antică prin care rătăcește devine mai mult decât un costum de scenă, iar jurnalele pe care le găsiți, lăsați în următorul versiuni ale dvs., trasează inevitabila coborare a Selenei în nebunie.

Dar povestea în sine este spusă în scurte clipe și aproape niciodată într-un mod tradițional. Ocazional, veți întâlni și vechea dvs. casă, care schimbă perspectiva la persoana întâi și vă permite să rătăciți prin amintirile Selenei, dezvăluind trauma ei adânc înrădăcinată care duce povestea în niște locuri foarte surprinzătoare și uneori tulburătoare. Aceste segmente parcă ar fi rupt direct din P.T./ Silent Hills (RIP) și veți dori să le vă pe toate pentru a avea întreaga poveste.

Dar povestea în sine este spusă în scurte fulgerări și aproape niciodată spus într-un mod tradițional.

Chiar și la sfârșit, am simțit că mi se învârte capul la punctul culminant al jocului. Tragedia Selenei are rădăcinile în mitologia greacă și ar putea avea nevoie de suplimentare pentru a vă îngriji nu sunt familiarizate. Nu există nici un mit la care să poată indica care să cuprindă pe deplin complotul lui Returnal și există referiri la mulți zei și titani proeminenți să împrăștiți în lume. Oricare ar fi interpretarea ta, mi s-a părut că suferința Selenei este biblică în natură, lumea din jurul ei diversă și unică și ciclul ei de chin în continuare schimbare profundă.

Funcții PS5 returnate: de la zenit până la orizont

Sursa: Android Central

Fiind prima exclusivitate majoră pentru PS5 de la Demon's Souls la lansare, este corect să cauți pe Returnal pentru a folosi funcțiile consolei. Și o face, atât în ​​​​​​​performanță, cât și în imagini, în timp ce folosește cel mai bine controlerul DualSense de la Astro's Playroom.

Atât mișcările mari, cât și cei mici, de la reîncărcare până la sunetul ploii, sunt atât auzite, cât și simțite prin controler.

Atât mișcările mari cât și cele mici, de la focari de armă până la sunetul ploii, sunt auzite și simțite prin controlerului. Declanșatoarele de feedback haptic sunt, de asemenea, folosite excelent. Țineți apăsat butonul L2, dar dacă faceți clic pe până la capăt, se activează funcția secundară a armei dvs. Tragerea și reîncărcarea sunt relegate la butonul R2 și, nu există nicio rezistență în acest sens, prinderea unei reîncărcări la momentul potrivit și simțirea pocnitului subtil al armei nu îmbătrânește niciodată.

Designul sonor este, de asemenea, incredibil și adaugă atât de multă atmosfera lumii. Veți dori să luați un set bun de difuzoare sau căști fără fir PlayStation Pulse 3D pentru a experimenta sunetul 3D în toată gloria lui. Toate aceste caracteristici combinate creează o experiență captivantă care se poate întâmpla doar pe PS5.

Jocul rulează, de asemenea, la o viteză constantă de 60 FPS la 4K, cu ray tracing care se adaptează în mod special peisajului în schimbarea din Atropos. Efectele intense ale particulelor sunt redate frumos, iar fiecare efect, de la vreme până la murdăria acoperită de costumul spațial al Selenei, este minunat și detaliat. Timpii de încărcare sunt, de asemenea, fulgerați, utilizând SSD-ul robust la PS5. Este un spectacol din multe puncte de vedere și este exact genul de vitrină de care are nevoie de PS5 acum.

Întoarcere: angoasa a fost îngrozitor de minunată

Sursa: Android Central

Returnal are multe împotriva lui. Este un preț de 70 USD, este un roguelike de groază psihologică care va fi cu siguranță IP prea dificil pentru unii (deși cu siguranță am experimentat jocuri mai grele), iar este povestirea sa nu tradițională. Cu toate acestea, dacă iei o șansă la Returnal, vei găsi un joc incredibil și unul dintre cele mai bune din genul său.

Returnal este ca și cum Hades, Alien, Metroid și Metamorfoza lui Ovidiu ar fi aruncați într-un blender cu o doză sănătoasă de Ikaruga amestecată în. Este avangardist, în timp ce se simte foarte mult ca un joc arcade și este pe cât de uluitor și de epic, pe atât de înfricoșător. Sony, precum și Housemarque, au produs unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-am jucat anul acesta și este cu ușurință unul dintre cele mai bune jocuri de pe PS5.

Returnal este un roguelike. Întoarcerea este despre traumă. Returnal este o Metroidvania. Returnarea este despre răzbunare. De fiecare dată când mă trezeam din moartea mea la baza navei mele distruse, voiam doar să încerc din nou. La fel ca Selene, am fost obsedat de misterul Umbrei Albe și m-a condus mai în inima lui Atropos și dincolo de punctul fără întoarcere. Indiferent dacă este o pedeapsă divină sau răscumpărare, Returnal este mai mare decât suma părților sale și este un joc obligatoriu pentru fiecare proprietar de PS5.

Întoarcere

Concluzie: Revenirea este dificilă în mai multe moduri, dar merită efortul. Este unul dintre cele mai bune jocuri ale anului și unul dintre cele mai bune jocuri de pe PS5.

• 70 USD pe Amazon