Recenzie Moons of Madness pentru Xbox One: Când groaza Lovecraftiană nu este suficientă

Sursa: Funcom

Jocurile lovecraftiene au revenit puțin în ultimii ani. Am avut Orașul care se scufundă, Bloodborne, Call of Cthulhu, Sunless Sea, World of Horror și o listă aparentă nelimitată de indies. Lucrările lui H.P. Lovecraft este un tezaur de prim rang pentru cei care doresc să creeze un titlu de groază în orice mediu, așa că are sens ca mulți să încerce să creeze propria lor interpretare a operei scriitorului.

Rezultatele, însă, au fost greșite sau ratate. Este ușor să faci un joc cu elemente lovecraftiene (limbi mistice indescifrabile, creaturi de necunoscut și o coborâre în nebunie sunt doar câteva exemple). Totuși, este mai complicat să faci un joc care să înțeleagă groaza cosmică și ceea ce îl face atât de terifiant. Majoritatea jocurilor care caută să canalizeze acea groază ajung să devină reșapări ale tropilor familiari.

Moons of Madness, dezvoltat de Rock Pocket Games și publicat de Funcom, este încă o încercare de a crea un joc de groază Lovecraftian. Este un mister la persoana întâi în care îl interpretezi pe Shane Newehart, un astronaut care face parte dintr-o misiune secretă pe Marte pentru a investiga semnale și artefacte misterioase. Rezolvi puzzle-uri și acest lucru explorezi baza pentru a descoperi ce ți se ascunde, cum se leagă lucru cu copilăria ta traumatizantă și cum afectează acest lucru întregul univers.

Are o întorsătură unică: în loc să seteze jocul în New England, unde se bazează majoritatea acestor lucrări, dezvoltatorii mută pe Marte. Acesta împletește SF și legende ale raselor extraterestre străvechi într-o poveste cosmică mai amplă despre ființe trans-dimensionale care caută să evadeze și să devoreze toată realitatea (destul de tipic pentru standardele Lovecraft). Acest lucru face ca Moons of Madness să fie atrăgător pe hârtie, dar când sapi mai adânc, nu găsești mai multă teroare. Doar găsiți mai multe tropi.

Lovecraftian snoozefest

Luni de nebunie

Concluzie: Fanii Lovecraft vor trebui să caute în altă parte. În timp ce Moons of Madness are câteva idei interesante și merge un drum lung doar prin premisa sa, povestea este prea densă, iar jocul este prea simplu pentru a face să merite timpul tău... cu excepția cazului în care trebuie să ucizi cinci ore.

• Numai cinci ore
  • Interesanta premisa
  • Niște piese de decor grozave

• Puzzle-urile sunt prea simple
  • Mișcarea se simte ca o corvoadă
  • Povestea este prea densă
  • Versiunea Xbox One are probleme de performanță
  • 30 USD la Microsoft Store

Ce mi-a plăcut la Moons of Madness: micile detalii

Sursa: Funcom

Moons of Madness este un joc înșelător de simplu. În prima scenă, Shane se trezește în camera lui și ajunge într-un coșmar. Acesta este nivelul tutorialului, unde jucătorul învață aproape tot ce trebuie să știe. Te poți plimba, poți interacționa cu articole și le poți pune în inventar. În secțiunile ulterioare, înveți că poți sprinta și că ai un dispozitiv la încheierea mâinilor pe care îl poți folosi pentru a scana mediul și a-ți evidența obiectivelor tale.

Moons of Madness este un joc înșelător de simplu.

Aceasta este amploarea gameplay-ului. Dezvoltatorii combină mecanică limitată pentru a crea puzzle-uri, care servesc drept punct principal de interactivitate pentru jucător. Majoritatea implică mersul în căutarea pieselor și apoi combinarea corectă a acestora pentru a activa următoarea fază a jocului. Ocazional, trebuie să sprintezi pentru a scăpa de creaturile care te urmăresc, dar așa cum voi intra în următoarea parte, acestea sunt simple și scurte secvențe, folosite în mare parte pentru a te duce de la o secțiune la alta.

Deoarece nu există nicio luptă și gameplay-ul este limitat în majoritatea celorlalți capacități, este ușor să vă faceți rapid ceea ce trebuie să vă faceți. Deoarece jocul durează doar cinci ore, a fost necesar să păstrezi lucrurile simple pentru a nu fi prea dens (dacă jocul reușește este o altă poveste). În plus, înseamnă, de asemenea, că există mai mult spațiu pentru a acorda atenție detaliilor mici, în special cu povestea și animația. Există momente, de exemplu, în care Shane a învățat ceva oribil sau a văzut ceva traumatizant, iar mâinile îi tremură sau interacționează cu obiectele într-un mod mai panicat. Un alt moment de poveste pe care l-am apreciat a fost când un alt personaj, Declan, i-a glumit lui Shane despre existența vrăjitoare pe Marte. Mai târziu, când dai peste jurnalul lui, afli că este îngrozit că o vrăjitoare îl urmărește. Este un mic moment de caracter care arată că ceea ce este prezentat este mai profund decât ți-ai putea da seama.

Unele elemente conduc acasă ce fel de joc și-au dorit dezvoltatorii să fie acesta. Este greu de spus uneori ce se adresează Moons of Madness, dar există fragmente împrăștiate în jocul care vă oferă câteva indicii. Compania pentru care lucrează Shane se numește Orochi — o fiară legendară cu opt capetele din folclorul japonez, care vă oferă o idee despre ce fel de companie aceasta. Unele dintre aceste puncte se învecinează cu leneșul - cum ar fi modul în care Shane a absolvit Universitatea Miskatonic - dar există o sfială în scris care îi conferă personalitate. Acest lucru este foarte binevenit, având în vedere că restul jocului nu are prea multe oferite.

Ce nu mi-a plăcut la Moons of Madness: imaginea de ansamblu

Sursa: Funcom

În timp ce Moons of Madness face pasul suplimentar de a se deosebi un joc Lovecraftian cu sediul pe Marte, nu este suficient pentru a face din acesta o piesă esențială pentru fanii de groază sau pentru a vă îngriji de altă poveste Lovecraft. Nu oferă nimic nou pentru gen, nu prezintă un gameplay cool sau provocator, nu face nimic cu tropii prezentate și se lasă prins în propria poveste.

Chiar mai rău decât că jocul este blând este că nu funcționează așa cum ar trebui.

În primul rând, în timp ce decizia de a păstra jocul de bază a fost o bună, nu se face mare lucru cu el. Puzzle-urile constau în cea mai mare parte în găsirea de elemente pe niveluri masive, cu puține a vă ghida, dar un scaner care vă va îndrepta în direcția obiectivului, dar funcționează doar din timp și este de puțin ajutor atunci când mulți dintre niveluri arată la fel. Apoi, de obicei, trebuie să vă întoarceți la setarea potrivită înainte de a pune în spațiul corect. Alteori, trebuie să scanați o piesă de tehnologie și să finalizați un puzzle cu țevi pentru a o "hack". Niciunul dintre puzzle-uri nu este provocator, de obicei doar bazându-te pe tine că știi ce sunt roșu și albastru sau urmând o diagramă pusă în fața ta. Apoi totul se simte ca o corvoadă pe măsură ce treceți prin mișcări, dar nu vă bazați pe puterea mentală. De asemenea, nu ajută ca mișcarea să se simtă lentă și grea, ceea ce încetinește totul și mai mult.

Chiar și alte secțiuni în care fugi de monștri se simt monotone. De obicei, doar ținerea apăsată pe butonul de sprint te va scoate din cale, iar multe urmăririlor sunt prea scurte, astfel încât orice tensiune se disipă rapid. „Distracția” ororii cosmice este că face publicul să se simtă claustrofob și complet la cheremul a ceva mai mare decât ei înșiși. Jocul nu prea înțeleg acest lucru, mai ales când faceți inamici atât de ușor să fugiți și vă oferi instrumente pentru a elimina cu ușurință.

Sursa: Funcom

În ciuda faptului că este un joc simplu, încă se întâmplă prea multe. Aici sunt spuse aproximativ trei povești separate, iar jocul nu se poate stabili pe una sau nu poate găsi modalitatea corectă de a le combina. Rezultatul este o mulțime de depozite de expunere, fie că este vorba de răufăcători care fac monolog sau în fișiere de computer, pe care să le găsiți în jurul bazei. Din păcate, cea mai mare parte a explicațiilor pe care le descoperi sunt sub formă de text, așa că petreci mult timp privind blocurile de text pe ecrane neatrăgătoare. Acest lucru, la rândul său, se traduce într-o poveste grea și confuză, cu prea multe elemente concurente și nu este suficient timp pentru a digera totul. Acest lucru devine deosebit de obositor în ultima oră a jocului, deoarece o mare parte din poveste vă este aruncată spre sfârșit.

De-a lungul jocului, veți întâlni mai multe elemente SF în legătură cu aspectele ciudate, mistice: clone, androizi, o corporație capitalistă care nu are nicio atenție pentru viața umană, oameni de știință nebuni și chiar mai mult. Puțini dintre aceștia primesc atenția pe care o merită și sunt adesea introduși și aruncați fără nicio fanfară. Cum se raportează clonele la ființele cosmice, trans-dimensionale? Cine a creat androizii și de ce sunt ei o pacoste pentru o întreagă secțiunea a jocului, dar nu a mai fost reluat niciodată? Jocul nu să-și petreacă timpul pentru a oferi spațiu să respire și, prin urmare, este greu pentru public le acordă atenția materialelor.

Chiar mai rău decât că jocul este blând este că nu funcționează așa cum ar trebui. L-am jucat pe Xbox One și am întâlnit continuu erori jenante, timpi lenți de încărcare și scăderi ale ratei cadrelor. Dacă aș muri în joc, de exemplu, aș merge la ecranul de ucidere și aș face clic pentru a raporta ultimul punct de control. Cu toate acestea, ar dura în medie cinci secunde (am numărat) pentru ca intrarea să treacă. Apoi ar dura aproximativ un minut - poate mai mult - pentru a se încărca din nou în joc. Au existat momente când jocul intra chiar și pe un ecran de încărcare în mijlocul unei scene tăiate, ceea ce este regretabil când asta se întâmplă și în timp ce un personaj vorbește.

Concluzie: ar trebui să cumpărați Moons of Madness?

Moons of Madness încearcă să facă ceva unic cu o premisă Lovecraftiană de bază. Luând tropi și personaje familiare și mutându-le pe Marte, publicul iese imediat din adâncimea lor. Combinând în acest fel SF cu fantezia, există mult loc pentru a crea ceva nou sau, cel puțin, surprinzător. Cu toții am auzit o poveste despre un detectiv care le trece peste cap cu un cult sau despre cercetătorul care descoperă un volum mistic plin de secrete străvechi. Deoarece nu avem idee cum elementele Lovecraftiene se leagă de ceea ce se întâmplă pe Marte în acest univers, era atât de mult loc pentru un joc captivant.

2 din 5

Din păcate, nu asta avem. Jocul risipește o premisă intrigantă încercând să adună prea multe elemente de poveste și prezentând un gameplay plictisitor. Există încă elemente interesante aici care ridică ușor jocul, dar nu suficient pentru a-l face să merite mai mult decât o privire superficială. Faptul că jocul este, de asemenea, o mizerie pe Xbox One, îl face și mai exasperant de jucat.

Durează doar cinci ore, așa că nu ar fi un angajament enorm în nici un caz, dar ar fi bine să cauți în altă parte pentru a obține soluția Lovecraft.

Caut ceva groază?

Luni de nebunie