Recenzie Halo 5: Guardians

În 2014, Xbox One a văzut primul său titlu adevărat Halo în Halo: The Master Chief Collection. Nu vom număra portul mobil Spartan Assault pentru că CUI GASA. Din păcate, Master Chief Collection a suferit de probleme grave cu multiplayer și de nenumărate erori, pătând reputația seriei pe Xbox One înainte ca o intrare originală pentru noua consola a Microsoft să poată fi produsă.

În cele din urmă, Halo 5: Guardians a sosit exclusiv pe Xbox One, prin amabilitatea 343 Studios și Microsoft. Guardians are multe de dovedit. Poate capta fanii care s-au simțit dezamăgiți de Halo 4 și poate face lucruri pentru jucătorii care au suferit de-a lungul perioadei dificile de a lansa a Master Chief Collection? Cel mai important, Halo 5 recaptură magia care a ajutat Halo: Combat Evolved și Halo 2 să modeleze evoluția shooter-urilor la persoana întâi pe console pentru anii următori?? Citiți recenzia noastră detaliată pentru a afla!

• Rată de cadre super lină de 60 FPS, chiar și în situații agitate de luptă
  • Povestea adaugă o întorsătură interesantă pentru a avansa narațiunea seriei
  • Tragere și luptă perfectă
  • Deblocarea articolelor multiplayer cu pachetele REQ este distractiv

• AI coechipierului este slab
  • Fără ecranul divizat sau multiplayer LAN
  • Prea mult Locke, nu destul Șef
  • Nu este suficientă muniție pentru armele umane în campanie
  • Modul Warzone favorizează echipa care lovește prima; Pachetele REQ afectează și echilibrul

În urma șefului

În timp ce modurile de poveste din unele titluri FPS nu contează pentru fani (*tuse, Call of Duty și Battlefield, *tuse*), iar alți shooter-uri nici măcar nu se deranjează cu campaniile (vezi Star Wars: Battlefront și Plants vs. de la EA). Seria Zombies: Garden Warfare), seria Halo are reputația de a spune o poveste destul de convingătoare. Romanele, benzile desenate și alte forme de media au dezvoltat de mult universul și mitologia seriei.

Halo 2 a scăpat mingea prin tăierea fără un punct culminant sau un final adecvat, iar Halo 3 abia a avut o narațiune coerentă pentru a-și lega nivelurile. Dar Combat Evolved, ODST și Halo 4 au spus toate poveștile interesante științifico-fantastice centrate în jurul unui colegiu numit Master Chief. Asta doresc fanii de la Halo 5 – nu doar un mod multiplayer interesant.

Halo 5: Guardians are loc la opt luni după campania cooperativă Spartan Ops a lui Halo 4. Protagonistul seriei, Master Chief, a evadat din spațiul Forerunner înapoi pe Pământ și s-a alăturat camarazilor săi cunoscuți ca Blue Team. Între timp, un alt super-soldat spartan cunoscut sub numele de Jameson Locke conduce echipa Osiris într-o misiune de salvare a lui Catherine Halsey, omul de știință care a creat Spartanii.

În scurt timp, misiunile celor două echipe spartane au pus ambele grupe în contradicție. Master Chief primește un mesaj criptic și abandonează misiunea anterioară de o investigație. Spartan Locke spune „O, NU, TU N-AȚI FACEȚI” și pleacă după echipa albastră a Master Chief. Noile cinematice din Halo 2: Anniversary din Colecția Master Chief (în care Locke îi întreabă pe soldații Covenant despre Master Chief) au loc când va în timpul poveștii lui Halo 5.

Lupta nu se termină niciodată

Halo 5 are o campanie de 15 capitole. Seria a susținut întotdeauna jocul în cooperare sub o anumită formă: prin ecran divizat local, LAN, multiplayer online sau toate cele de mai sus. Halo 5 sporește concentrarea în cooperare punând jucători la conducerea unei echipe de patru spartani în orice moment. Acest lucru are mai mult sens narativ decât a avea mai mulți Master Chiefs care rulează și permite o mulțime de interacțiuni cu personaje (dacă nu chiar dezvoltarea reală) pe măsură ce povestea se desfășoară.

Pe tot jocul, jucătorii vor controla echipa Osiris a lui Spartan Locke: Locke, Vale, Tanaka și Buck. Acesta din urmă revine din Halo 3: ODST și este din nou jucat la perfecțiunea lui Nathan Fillion. 343 și Microsoft l-au ales pe Locke ca adevărat protagonist al Halo 5, dar el este doar un cifr plictisitor, concentrat pe muncă. Cam ocazie ratată. Buck arată personalitate reală și patos, pe de altă parte, furând cu ușurință spectacolul.

Master Chief și echipa sa albastră (Linda, Frederick și Kelly, toate prezentate în romanul Fall of Reach) pot fi jucate în câteva misiuni în timpul campaniei Halo 5. Aceasta este o poveste a străinilor care investighează cantitățile cunoscute, așa cum vedeți uneori în seriale TV. Ca atare, nici nu avem prea mult timp sa cunoastem Blue Team – dar vedem ca Chief este extrem de loial prietenilor sai, iar acești trei l-ar urma și până la capătul galaxiei.

Ambele echipe joacă aproape identic, cu doar armele de pornire ale personajului individual (și capacitatea unică a lui Locke de a emite impulsuri care pot identifica obiectele de colecție) pentru a le diferenție. La urma ur, toți sunt spartaniți genetic. Fanii Halo vor prelua jocul destul de repede, dar încă mai au câteva abilități și comenzi de învățat.

Noua schemă de control a lui Halo 5 se inspiră din alte jocuri cu împușcături, în primul rând prin maparea funcției de țintire a declanșatorului din stânga. Grenadele sunt acum mapate la bara de protecție din stânga și corp la corp la bara de protecție din dreapta. Făcând clic pe stick-ul din stânga, vei sprinta, oferind o explozie de viteză binevenită.

Butonul B activează acum pachetul de propulsoare fie la sol, fie în aer. Acest lucru vă crește ușor Spartanul înainte. Butonul de amplificare înlocuiește abilitățile armurii din Halo: Reach și Halo 4. Am găsit abilități armurii mai distractive și utile decât pachetul de propulsoare. Cineva care înțelege jocurile FPS la un nivel mai profund ar putea să explice utilizarea Thruster-ului, dar în acest moment pare sau risipă de buton.

Mai utilă este nouă mișcare de lire la sol. La vârful unei sărituri, jucătorii pot apăsa și ține apăsat butonul corp la corp pentru a pregăti o liră la sol. Spartanul va îngheța în aer în timp ce jucătorul țint un cursor de-a lungul solului. Eliberați butonul și veți iubi în pământ, distrugând orice vă aflați în cale. Lira de pământ nu are o rază prea mare, ceea ce împiedică să fie copleșită.

Apăsând în jos pe tastatură directă în orice moment, va crea un marcator care indică următorul obiectiv. Nu mai pierdem așa cum am făcut-o în primul Halo! Jos emite și ping pentru obiectele de colecție din apropiere când joci ca echipa lui Locke. Dintr-un motiv enervant, nu face același lucru pentru echipa Master Chief.

Echipa spartană

Comenzile de echipă completează noua mecanică a lui Halo 5. Ai întotdeauna o echipă formată din patru spartani, indiferent dacă joci single-player sau co-op. Dacă sunt prezenți mai puțin de patru jucători, AI va completa membrii echipei rămași. Pentru prima dată în serie, jucătorii au un anumit control asupra acestor însoțitori AI.

Apăsând în sus pe d-pad, le va spune lacheilor dvs. unde să meargă (de obicei, ei urmează doar). Dacă țintiți un inamic atunci când apăsați în sus, echipa va ataca acel inamic. Acest lucru se dovedește destul de util uneori, deoarece AI Spartans nu pot rămâne fără muniție.

Jucătorii pot fi acum doborați și revigorați, la fel ca în seria Gears of War. Chiar și atunci când jucați solo, puteți apăsa butonul X pentru a solicita asistență atunci când sunteți doborât. Dacă vreunul dintre cei care care ajung la tine la timp, vei continua să lupte fără a fi trimis înapoi la un punct de control. Spartanii AI pot fi, de asemenea, doborâți, caz în care va trebui să-ți reînvie dacă nu cumva și că ei să dispară după un timp.

Sunt un fan atât al controalelor cooperative, cât și al echipelor, așa că salut noua campanie a lui Halo 5 axată pe echipă. Cu toate acestea, un lucru limitează această plăcere bazată pe echipă atunci când nu joci cu patru jucători – AI. Însoțitorii tăi AI sunt, în mod dezamăgitor, proști ca pietrele. Dacă nu marcați inamicii, aceștia abia îi țintesc sau îi lovesc. Ei conduc vehicule ca o prostie. Se blochează vizibil când se confruntă cu doi jucători de reînviat, ducând adesea la moartea jucătorilor. Și nici nu se poate descurca să revigoreze un jucător care se dobândește deasupra unui vehicul.

Halo: Combat Evolved și Halo 2 erau cunoscute pentru IA destul de puternică și prietenoasă, deși acele meciuri amicale au jucat un rol mai mic decât în ​​Halo 5. Dar este încă păcat să vezi AI incompetent într-un joc atât de concentrat pe jocul bazat pe echipă. Nu distrug campania sau nimic, dar AI mai inteligentă și mai asemănătoare omului ar fi fost binevenită.

Multiplayer

În primul rând, veștile proaste. Halo 5 nu include split-screen sau LAN multiplayer sub nicio formă. Ambele caracteristici au fost standard în seria încă de la primul joc. Multiplayerul online a crescut cu siguranță în popularitatea lansării Halo în 2001. Dar multiplayerul local nu este absolut mort – chiar și lansări recente ale Microsoft, cum ar fi Gears of War: Ultimate Edition, includ atât jocul pe ecranul divizat, cât și jocul LAN.

Lipsa cel puțin suportului LAN va limita potențialul de turneu al lui Halo 5. Faimos, un turneu Master Chief Collection a trebuit să fie anulat la începutul acestui an din cauza problemelor cu serverul online. Iar oamenii care sunt obișnuiți să joace prin campaniile Halo în ecranul divizat vor fi amarnic dezamăgiți de absența multiplayerului local în Halo 5.

Cu toate acestea, funcțiile online ale lui Halo 5 sunt suficiente de puternice pentru mulți jucători nici măcar nu vor rata jocul local. Întreaga campanie acceptă cooperarea online pentru 4 jucători. Fiecare jucător selectează membrul specific al echipei la alegere înainte de a începe misiunile de campanie, iar cineva trebuie să controleze de obicei Locke sau șeful.

Multiplayerul competitiv constă din două moduri de joc separate: Arena și Warzone. Arena are multiplayer-ul competitiv tradițional, cu tipuri de jocuri precum Slayer și Big Team Battle. Nu acceptă utilizarea noilor cărți REQ ale lui Halo 5, dar jucătorii pot purta în continuare armurii personalizate onate din acele pachete.

Warzone este un mod complet nou și piesa centrală a jocului multiplayer online la Halo 5. Există două tipuri de jocuri Warzone: Warzone și Warzone Assault. Ambele pun două echipe de 12 jucători una împotriva celeilalte pentru controlul unei hărți mari.

În Warzone standard, ambele echipe încep cu o bază și trebuie să lupte pentru a captura puncte suplimentare pe hartă. Inamicii AI apar periodic, oferind oportunități de marcat și ținând echipele pe picioare. Jocul se termină când o echipă atinge scorul total, fie distruge baza de bază a celeilalte echipe.

Warzone Assault este un tip de joc PvP asimetric, fără inamici AI. O echipă trebuie să fie de bază în timp ce celaltă echipă a căuta să o captureze. Jocul durează o anumită perioadă sau până când atacatorii capt baza apărătorului. Mi se pare că Warzone standard este mult mai plăcut decât Warzone Assault. Asimetria nu favorizează meciurile echilibrate, ceea ce este exacerbat și mai mult de noul sistem REQ.

Pachete REQ

Punctele câștigate de jucători din jocurile Arena și Warzone pot fi cheltuite pe pachetele complete noi REQ ale Halo 5. De asemenea, câștigați pachete REQ pentru creșterea clasamentului și pentru câștigarea de laude, precum și pentru valorificarea codurilor promoționale incluse cu controlerele Halo 5 Ediție limitată, Ghidul de strategie Halo 5 Ediție limitată și alte produse comerciale speciale marcate.

Un pachet REQ conține un sortiment aleatoriu de patru tipuri de bază de carduri:

• Personalizare: deblochează noi căști, armuri, viziere, embleme, poziții, asasinate și piese de arme.
  • Arme de încărcare: Deblochează noi arme și variante de arme pentru a le folosi în Arena și Warzone
  • Arme și vehicule puternice: Solicitați (invocați) anumite arme, vehicule și power-up-uri ale stațiilor REQ în timpul jocurilor Warzone
  • Îmbunătăți: activați XP și alte alte jocuri în Arena și Warzone

Cardurile REQ duplicate sau nedorite pot fi vândute pentru puncte REQ, moneda folosită pentru alegerea pachetelor REQ.

Pachetele REQ asociate unui sistem de deblocare distractiv. Vei juca o grămadă de jocuri multiplayer pentru a acumula puncte, vei cumpăra un pachet sau două și vei vedea ce lucruri noi ai deblocat. În mare parte, acest lucru duce la opțiunile de personalizare a lucrărilor, deși veți debloca și nu ar trebui să vă solicitați în timpul jocurilor Warzone.

Rechiziționarea articolelor în timpul jocurilor Warzone va fi probabil un punct de dispută între jucători. Armele și vehiculele puternice nu mai apar pe hartă în Warzone, așa că singura modalitate de a le obține acest lucru cheltuind cărți REQ la o stație REQ sau luând-le de la un alt jucător. Totuși, nu poți cere ce vrei. Va trebui să înregistrați câteva ucideri și asistențe pentru a crește creșterea în timpul jocului, ceea ce vă permite să alegeți dintre mai multe cărți REQ.

Sistemul REQ Station dezechilibrează în mod inerent jocurile Warzone. Deoarece nimeni nu poate folosi cărți de nivel mai înalt imediat, prima echipă care înregistrează unele ucideri are cea mai bună soluție într-un obiect puternic. Acest lucru îi face să domine meciul și să facă mai greu pentru ceaaltă echipă să obțină suficient ucideri pentru a-și folosi chiar și cărțile REQ.

Acest echilibru favorizează-puternic va atrage probabil fanii seriei Call of Duty, dar Halo a oferit întotdeauna o experiență mai echilibrată până acum. Apoi, din nou, haosul absolut al Warzone poate fi destul de distractiv chiar și atunci când partea ta nu are șanse de câștig.

Halo 5 oferă 65 de realizări în valoare de 1.000 Gamerscore la lansare.

În ceea ce privește redarea campaniei, jucătorii vor trebui să finalizeze jocul pe Legendar în single-player și să învingă campania pe Heroic sau versiunea superioară în cooperare. Nu există realizări de atac în timp, Slavă Domnului. Multe niveluri au și obiective opționale, cum ar fi luarea unor căi specifice sau evitarea uciderii anumitor ținte. De asemenea, va trebui să găsiți două tipuri de obiecte de colecție: Intel și Skulls.

Cele zece realizări multiplayer ale jocului sunt surprinzător de rezonabil în comparație cu jocurile Halo anterioare. Nu încercați să configurați situații specifice sau noroc orb aici. Doar jucând și câștigând meciuri pe anumite hărți. Oricine ar trebui să poată obține scorul complet de 1.000 de jucători al lui Halo 5 dacă pune timp în.

Impresie generală

Datorită reacției mixte față de Halo 4 (care spun că a fost un joc grozav, nyah!) și lansarea problematică a Master Chief Collection, mulți fani Halo s-au întrebat dacă Halo 5: Guardians s-ar ridica la standardele seriei și s-ar simți ca un joc Halo corect.

O mare parte a senzației Halo este grafică și sunetul de ultimă oră. Halo 5 nu va dezamăgi pe niciuna dintre părți. Acesta arată mai bine decât orice Halo de dinainte datorită direcției artistice fantastice și tehnologiei inteligente de rezoluție dinamică.

Când lucrurile devin prea agitate, rezoluția scade ușor pentru a menține sau rata constantă a cadrelor de 60 FPS. Prin urmare, nu supără niciodată și, de obicei, ești prea ocupat să te lupți cu Prometheans și Covenant pentru a observa schimbările de rezoluție. Muzica impresionează și ea, mai ales lipsesc revenirii temei Halo de care Halo 4 îi ea în mod misterios.

Campania lui Halo 5 este una dintre cele mai bune din memoria recentă. Povestea pare o extensie logica (și uneori surprinzătoare) a evenimentelor din jocurile anterioare. Veți întâlni o varietate de personaje (chiar și Arbitrul se implică în acțiune, deși nu poate fi jucat) cu obiectiv clar și identificabile - deși acele obiective îi pun uneori unul împotriva celuilalt. Loc pe care Master Chief și Locke le vizitează sunt extraterestre și interesante, iar designul nivelului și piesele de decor sunt cele mai bune față de Halo 4.

Dezavantajul, luptele repetate cu șefii împotriva Wardenului îmbătrânesc puțin – poate mai mult pentru că mi se pare foarte enervant caracterul său. AI prietenos are nevoie de mai multă muncă, mai ales datorită naturii jocului bazat pe echipe. Și Spartan Locke nu va fura lumina reflectoarelor de la Master Chief până când nu va obține o caracterizare adecvată. Nu că Chief însuși a vreodată vreodată prea multă personalitate, dar cel puțin am avut o mulțime de jocuri și cărți prin care să nu îndrăgostim de el.

Am jucat doar câteva ore din modurile multiplayer competitive ale lui Halo 5, așa că cu greu pot pronunța sau judecată finală în acest moment. Deblocarea de noi articole și arme prin sistemul REQ Pack ar trebui să se dovedească destul de captivant, dar mă tem pentru dezechilibrul pe care îl aduc în modul Warzone. Arena aduce totuși experiența tradițională multiplayer Halo, așa că Warzone nu va face sau nu va distruge jocul.

Xbox inițial a fost lansat cu Halo: Combat Evolved și seria a fost un pilon Xbox de atunci. Fiecare Xbox are nevoie de un joc Halo adecvat pentru a se simți complet, iar Xbox One are în sfârșitul asta cu Halo 5.

Mai multă acoperire Halo 5

Nu ratați celelalte povești mari din Halo 5!

• Recapitulare a intrigii seriei Halo