Recenzie Gears of War Ultimate Edition

La începutul anului 2014, Microsoft a aplicat franciza Gears of War de la Epic Games. Viitoarele titluri ale seriei, cum ar fi viitorul Gears 4, vor fi dezvoltate de studioul Microsoft din Vancouver, The Coalition (fostul Black Tusk Studios) și nu de Epic. Dar cum s-ar asigura noua echipă că Gears 4 se simte ca un adevărat succesor, mai degrabă mai ușor decât dezamăgitorul Gears of War Judgment??

După cum se dovedește, Coaliția și-a făcut mai întâi dinții în Gears of War: Ultimate Edition pentru Xbox One (și în curând Windows 10). O remasterizare a Gears of War originală din 2006, Ultimate Edition include același joc revoluționar de împușcare a persoanei a treia care a făcut-o din primul joc o aplicație ucigașă pe Xbox 360. Se mândrește, de asemenea, cu conținut nou single-player și multiplayer, grafică mult mai binevenită și câteva creșteri binevenite – toate la prețul scăzut de 39 USD.99.

Consultați recenzia noastră cuprinzătoare cu videoclip pentru a afla cum Ultimate Edition face ca Gears of War să fie la fel de relevant în 2015 ca și în 2006.

Sera și locuitorii săi

Gears of War are loc pe planeta Sera, unde omenirea a îndurat un război de 14 ani cu o rasă inumană cunoscută sub numele de Lăcuste. În fatidică cunoscută sub numele de Ziua Apariției, Lăcustele ziua au izbucnit de sub pământ și au distrus majoritatea populației umane din Sera. În primele Gears, nimeni nu știe de ce Lăcustele urăsc atât de multă umanitate. Sunt doar niște ticăloși.

Populația ordonată a lui Sera este guvernată de Coaliția militarizată a guvernelor (COG). Pe măsură ce jocul începe, protagonistul cu mușchi, Marcus Fenix, este salvat din închisoare de către cel mai bun prieten al său, total necondamnat, Dom Santiago. Marcus se va alătura echipei Delta, o echipă mică de soldați care trebuie să încerce să cartografiaze rețeaua de tuneluri subterane a Lăcustelor și apoi să detoneze sau să bombă care ar putea să învinge monștrii o dată pentru totdeauna.

Gears se prinde uneori pentru povestea și personajele sale „dudebro”. Eroii noștri Marcus, Dom, Baird și Cole sunt incredibil de uriași și musculoși, răbdători în comportament și prostesc pentru început. Cu toate acestea, fiecare posedă o personalitate îndrăzneață. Acești tipi s-ar putea certa și tachina, dar le pasă și de colegii lor de echipă. Învățăm puțin prețios din narațiunea generală din primele Gears. Povestea funcționează pentru că personajele funcționează.

Alergați și trageți, lăsați-vă și acoperiți-vă

Gears of War este un shooter la persoana a treia. În timp ce shooterii moderne tind să joace în mod similar, primele Gears au introdus mai multe mecanisme de joc care diferențiază chiar și în prezent. Nimic nu seamănă cu Gears, chiar dacă câteva jocuri precum The Order 186 de la Sony au încercat cu siguranță.

Cele mai remarcabile mecanice de aici sunt: ​​​​sistemul de reîncărcare activ, sistemul de acoperire, alergările pe drum și uciderile brutale la corp la corp.

Reîncărcarea este o sarcină banală în aproape fiecare shooter sub soare. Nu este așa în Gears, datorită reîncărcărilor active. Ori de câte ori jucătorii trebuie să reîncarce o armă, pot apăsa pur și simplu bara de protecție din dreapta și să aștepte câteva secunde pentru a reîncărca. Cu toate acestea, au și opțiunea de a apăsa din nou butonul exact în momentul potrivit (indicat de un metru în partea de sus a ecranului) pentru a efectua o reîncărcare activă. Nu numai că aceasta completează reîncărcarea mai rapid, dar face și gloanțele reîncărcate să provoace daune suplimentare.

Începeți-vă sincronizarea și veți eșua reîncărcare activă, suportând o ușoară penalizare pentru timpul de reîncărcare. Riscul nu depășește recompensa. Reîncărcările active adaugă un nivel cu totul nou la luptă și ajută la ca jocul de la moment la altul să fie constant captivant.

Gears nu a inventat conceptul de acoperire pentru a evita focul inamic, dar a creat cel mai intuitiv sistem de acoperire din jocuri. Jucătorii pot apăsa butonul A când stau aproape de orice perete sau obiect pentru a se adăposti în spatele acestuia. De acolo poți să ținti și să tragi (ieșind ușor) sau să tragi sau fără să ridici capul.

Dușmanii pot încă acoperi ținte legat, dar le va fi mult mai greu. Atingeți butonul din nou pentru a ieși din acoperire. În general, sistemul de acoperire funcționează, cu foarte puține cazuri de lipsă, luare sau părăsire neintenționată a acoperirii.

Ținerea apăsată a butonului A efectuează o manevră complet diferită: alergarea roadie. Angajarea unei alergări de drum îi face pe jucători să se ghemuiască jos și să sprinteze înainte cu viteză mare. Schimbă unghiul camerei la un punct de vedere dramatic scăzut, creând un sentiment de urgență pentru bord. În mod lăudabil, ul de rulare a drumului este suficient de lustruit mecanic să nu-i fac jucători să se acopere din greșeală.

În cele din urmă, Gears oferă atacuri corp la corp și ucideri excepționale de brutale. Cea mai evidentă dintre acestea implică arma Lancer. Un Lancer este o pușcă voluminoasă cu un ferăstrău cu lanț încorporat. Ținând apăsat butonul B, Lancerul crește în turație. Prinde cu el un inamic din apropiere și îl vei feri cu lanț în jumătate, stropind sânge pe ecran.

Omorarea cu ferăstrăul cu lanț este riscantă, deoarece orice lovitură pe care o iei în timp ce te reacționezi îți va uimi personajul. De asemenea, ești vulnerabil pe măsură ce animația cu drujba se termina. Cu toate acestea, abilitatea de a se arunca spre a vedea un inamic în doi cu Lancer este atât de satisfăcătoare; Rareori ratez ocazia.

Campanie extinsă

Campania Gears poate fi jucat într-un singur jucător, în cooperare cu ecranul divizat cu 2 jucători sau în cooperare online cu 2 jucători. Ecranul divizat, din păcate, nu folosește rezoluția completă orizontală a ecranului, dar este încă perfect redabil.

Campania constă din cinci acte, fiecare cu mai multe capitole. În versiunea originală pentru Xbox 360, al cincilea act a fost mult mai scurt decât celelalte. Jocul s-a confruntat cu un termen limită, iar o parte din conținutul de acolo a trebuit să fie tăiat. Cele cinci capitole lipsă au apărut în puțin cunoscut pentru PC care a urmat în 2007, iar acum sunt incluse și în Ultimate Edition.

Noile capitole au loc imediat înainte de capitolele originale ale Actului V. Echipa Delta tocmai a scăpat din Academia Baricadei de Est, urmărită de un monstru gigantic numit Brumak. În jocul 360, nu ai niciodată ce s-a întâmplat cu Brumak. Aici, echipa are sarcina de a evita fiare în timp ce caută să restabilească curentul pe un pod deschis și să mărgămesc în drum spre gară.

Noile capitole ale Delta Squad se potrivesc perfect cu restul jocului, făcând un act anemic anterior robust. O secvență deosebită de tensionată are loc într-un teatru abandonat. Marcus și Dom trebuie să se despartă pentru a se descurca cu un monstru Seeder – fără beneficiu Hammer of Dawn, necesar în mod normal pentru a învinge astfel de fiare.

Un soldat se îndreaptă spre balcon, în timp ce celălalt luptă de jos, ceea ce înseamnă că niciunul nu poate în celălalt. Eu și partenerul meu am considerat că segmentul de teatru este cea mai provocatoare parte a jocului când nu jucăm în dificultatea Insane. Tipul care rămâne la nivelul solului are prea multe amenințări cu care să le facă față și nu este suficientă acoperire. Ar fi fost frumos dacă dezvoltatorii ar fi retras un pic acea secvență, dar în cele din urmă am reușit-o.

Noul conținut al campaniei culminează cu Dom și Marcus fiind forțați să lupte cu Brumak pe jos într-o sunt închisă. Monstrul îi alungă încet pe eroii noștri, trăgând rachete din spate și lanțuri din fiecare braț. Deși nu este deosebit de cinematografic, lupta Brumak este probabil cea mai plăcută bătălie cu șefi din joc – mult mai bună decât lupta cu Corpser din Actul III.

Odată ce se termină, jucătorii vor găsi în gara unde a început Actul V pe Xbox 360. Mai sunt doar câteva capitole până la bătălia finală cu șefii! Dacă bătălia generalului Raam îți dă probleme, nu dispera. Vom publica foarte curând un ghid al luptei Raam.

Multiplayer

Seria Gears este îndrăgită nu doar pentru campaniile sale, ci și pentru cooperarea Horde și pentru modurile multiplayer competitive. Nu vă așteptați la modul Horde aici. Caracteristica a debutat în Gears of War 2, nu în primul joc. Dar avem aici un mod competitiv robust pentru 8 jucători. Poate fi jucat online sau prin link-ul de sistem. Doi jucători cu ecranul difuzat se pot alătura jocurilor online, din fericire.

Ultimate Edition include toate hărțile multiplayer originale (dintre care șase au venit ca DLC) plus trei noi, pentru un total de 19 hărți. Hărțile suplimentare au apărut în versiunea pentru PC: Sanctuary, Courtyard și Gold Rush. Toți trei au ajuns inițial la Gears of War 2 pe Xbox 360 ca DLC. Gândiți-vă la ele ca la un mic gust din Gears 2 pentru a completa primul joc actualizat.

Gears originale a adus patru tipuri de jocuri multiplayer la masă: Warzone, Assassination, Execution și Annex. Ultimate Edition aduce în amestec Team Deathmatch, King of the Hill, Blitz și Gnasher Execution (pușcă 2 la 2). Gears of War: UE nu oferă un total de opt tipuri de jocuri – cu două mai multe decât promisiunea Microsoft la E3.

Pe lângă cele opt sloturi pentru jucători pentru jocurile online, Ultimate Edition introduce două sloturi pentru spectatori. Aceste sloturi pot fi folosite pentru a difuza jocuri către servicii de streaming precum Twitch sau pur și simplu pentru a monitoriza evoluția jocului în timpul turneelor.

Ultimate Edition adaugă, de asemenea, un sistem de progres multiplayer. Jucătorii vor câștiga acum experiență și vor crește nivelul pe măsură ce finalizează jocurile sociale și clasate. Creșterea nivelului deblochează personaje, inclusiv unele din Gears of War 3. Sistemul de nivelare ar trebui să încurajeze jucătorii să rămână pentru multiplayer până la lansarea Gears 4 în 2016 – poate chiar și după aceea.

O altă acum acum: jucătorii pot depista inamicii în multiplayer sau campanie. Vă permite să marcați poziția ostililor pentru ca colegii să o vadă.

Nu au existat multi oameni care au jucat online inainte de lansarea jocului pe 25 august. Dar am reușit să finalizez câteva meciuri. Primele mele impresii sunt că multiplayerul se simte la fel de grozav ca întotdeauna. Gears se simte mult diferit de Halo și de alți shootere populari datorită ritmului său mai lent și incapacității de a sari. Cele mai multe tipuri de jocuri nu oferă nici reapariții, adăugând tensiunea reală meciurilor. Aștept cu nerăbdare să joc cu comunitatea după lansarea jocului.

In plus

Pe lângă grafică multă și conținut nou pentru campanii și multiplayer, Ultimate Edition include câteva caracteristici bonus:

• Colectați toate cele 33 de etichete COG (noile capitole adaugă trei etichete la cele 30 originale) pentru a debloca cinci benzi desenate digitale Gears of War din benzile desenate DC. Citirea benzilor desenate pe ecranul televizorului pare neintuitiv, dar sunt totuși un bonus grozav.
  • Finalizarea fiecărui act va debloca artă conceptuală pentru mediile actului respectiv. Păcat că nu au inclus și ilustrații ale personajelor; artă ecologică este un pic neplăcută.
  • Vizualizatorul Cinematics vă permite să urmăriți orice scenă de poveste pe care le-ați întâlnit anterior. Datorită căilor divizate ocazionale, va trebui să reda câteva capitole a doua oară pentru a le vedea pe toate. De asemenea, re achiziționați că finalul este puțin diferit în această versiune (în bine).
  • Cumpărați și jucați jocul înainte de sfârșitul anului 2015 pentru a obține versiuni Xbox 360 ale Gears of War 1-3 și Judgment ca descărcări digitale pe Xbox One. În momentul în care am scris acest lucru, doar primele 360 ​​​​Gears au apărut în biblioteca mea.

Câteva defect

Ultimate Edition adagă multă lustruire și au creat un joc clasic, dar sunt încă câteva probleme

Cel mai enervant pentru mine este AI prietenos în modul campanie. În timp ce prima campanie Gears acceptă doar doi jucători, membrii rămași ai echipei de patru oameni Delta Squad sunt controlați de computer. Rareori oferă un ajutor real în timpul luptei și rămân în continuare în zonă atunci când jucătorii se confruntă cu inamicii.

Mai rău, colegii de echipă AI nu vor resuscita un jucător doborât. Dacă sunteți doborât în ​​​​single-player, va trebui doar să raportați de la un punct de control, în loc să primiți ajutor de la frații dvs. Gears of War 2 le-a oferit colegilor de computer capacitatea de a resuscita jucători umani și mi-aș fi dorit ca The Coalition să fi adus aceas,te să fie în Ultimate Edition.

Ultimate Edition este un joc frumos. Modelele de personaje și mediile au fost toate reînnoite, iar texturile sunt uimitoare la rezoluție înaltă. Un mic aspect al graficii pare însă învechit: ploaie. Când începe să plouă în Actul III, veți observa că ploaia cade asupra mediului, dar nu și asupra personajelor. Pentru ca ploaia să pară convingătoare, trebuie să aterizeze pe tot ce se află în mediu, inclusiv pe oameni. Totuși, nu e ca și cum ploaia apare oriunde altundeva în joc.

În cele din urmă, filmele proaspăt remasterizate arată în mare parte destul de bine. Dezvoltatorii au refolosit actoria vocală originală, care funcționează în cea mai mare parte. Marcus, Dom, Baird și Cole sună grozav. Cu toate acestea, unele dintre vocile personajelor minore – și anume cele ale civililor blocați – sună hokey.

Este greu să nu observăm când John DiMaggio, vocea lui Marcus Fenix ​​​​și, de asemenea, un tip alb – se transformă într-o voce hammy pentru un tip negru Stranded. Bătrânul de la benzinărie nu sună mai bine. Din fericire, Stranded nu joacă un rol important în povestea în ansamblu.

Ultimate Edition oferă 56 de realizări în valoare totală de 1.250 Gamerscore. Veți debloca cele mai multe dintre ele jucând campania și găsind toate etichetele COG de colecție. Cele mai grele realizări ale campaniei implicate învingerea jocului în dificultate Insane și învingerea generalului Raam fără a fi doborât.

Modul multiplayer primește și mai multe realizări, dintre mod natural le vei câștiga cu suficient timp de a juca. Seriously Achievement cere jucătorilor să omoare 10.000 de inamici NUMAI în multiplayer, ceea ce este un lucru uriaș. Întotdeauna am urat realizări serioase din această serie!

Bine ai revenit, Gears

Nu este neobișnuit ca editorii să relanseze jocuri mai vechi pe console moderne. Uneori, jocurile sunt "remasterizate" cu o grafică stabilită și alte caracteristici; Uneori nu.

Gears of War Ultimate Edition este un adevărat remaster, cu tot ceea ce a făcut ca primul Gears să fie special, conținut nou și imagini foarte multe. În afară de IA greoaie de coechipier și câteva voci prost, nu se simte deloc învechit.

Gears of War este unul dintre cei mai buni shooter la persoana a treia din toate timpurile, cu o personalitate și o lume distinctă și o mulțime de mecanici de joc inovatoare și rafinate. Toți cei care le-au plăcut împușcăturile ar trebui să-l joace. Și dacă ați ratat seria Gears de când Judgment a greșit, probabil, în 2013, Ultimate Edition este modalitatea perfectă de a reveni la ea. Cu toții avem jocuri noi de jucat, dar unele jocuri merită experimentate de mai multe ori.

• Gears of War Ultimate Edition – Xbox One – 44 GB – 39 USD.99 – Xbox Link – Amazon Link