Recenzie Call of Duty: WWII Xbox One – Acțiune clasică COD cu mai multă emoție ca niciodată

După ani de transe plasate în decoruri moderne și futuriste, seria Call of Duty de la Activision a revenit în sfârșitul rădăcinii: Al Doilea Război Mondial. Call of Duty: WWII surprinde acel decor cu bombastate și demnitate, concentrându-se pe călătoria unei singure echipe de soldați prin teatrul european.

• Vezi pe Xbox Store

Luptele unei divizii împotriva războiului

În fiecare an, un alt studio Activision a dezvoltat cel mai recent Call of Duty. Partea din acest an, prima care a avut loc în timpul celui de-al Doilea Război Mondial în ultimii ani, vine de la jocurile Sledgehammer, creatorii Call of Duty: Modern Warfare 3 și Advanced Warfare.

În cazul în care jocurile anterioare Call of Duty i-au plasat practic pe jucători la conducerea super-soldaților capabili să înlăture nenumărați inamici singuri, această intrare vede o schimbare în dinamica echipei. Jucătorii îl controlează pe Red Daniels, unul dintre câțiva membri proaspeți ai unei echipe aliate din Teatrul European în 1944. Echipa lui face parte din Prima Infanterie din viața reală, o divizie de 15.000 de trupe care a jucat un rol important în război. Aventurile lor sunt fictive, dar implică multe, bătălii celebre cum ar fi Ziua Z și Bătălia de Bulge.

Campania Call of Duty: WWII este cu ușurință mai puternică din ultimii ani (în ciuda faptului că Infinite Warfare a fost foarte bine construit) datorită accentului puternic pus pe caracter. Protagonistul principal Red începe ca un recrut verde dornic să ispășească sau greșeală din trecut, scrisorile lui către fratele și-au oferit narațiune de-a lungul aventurii.

Pe măsură ce povestea progresează, aflăm mai multe despre istoria lui Red și îl vedem progresând de la un soldat cu chip proaspăt la un veteran înrăit. De-a lungul tuturor acestor lucruri, devotamentul lui față de echipă (și mai ales cel mai bun prieten Zussman) nu se stinge niciodată. Fiecare membru al echipei lui Red are o personalitate și trăsături distincte care te vor face să-ți pese de el (sau să-l urăști), în special sergentul tehnic William Pierson, care acționează ca un antagonist aliat în stil Heart of Darkness pentru oameni. sub comanda lui.

Bătălii, conducere și stealth

Campania Call of Duty: WWII surprinde numeroase bătălii memorabile din război, cu sosirea aliaților pe plaja din Normandia. Soldații care au norocul să ajungă la plajă fără să fie aruncați în aer trebuie să evite în continuare baraje constante de foc în timp ce traversează sârmă ghimpată și se străduiesc să ajungă la buncărele atât de tentant de aproape de țărm.

În afară de bătăliile tipice la scară largă, cum ar fi Ziua Z, campania oferă un nivel de varietate. De exemplu, Red ajunge să conducă două jeep-uri în timpul secvențelor de urmărire de mare viteză, dintre care una îi sunt pe eroii noștri încercând să ajungă din urmă și să oprească un tren nazist masiv. În ciuda faptului că secvențele de conducere sunt sau raritate pentru serie, aceste secțiuni sunt interesante și controlează destul de bine - cu siguranță mai bune decât cele din Raid cu tematică similară: Al Doilea Război Mondial.

Alte secțiuni intense includ un nivel de tanc în care jucătorii trebuie să elimine tunerii antitanc și mai multe tancuri puternic blindate, o salvare ascunsă a unei tinere evreiești în mijlocul unei clădiri ocupate de naziști și un nivel de lupte cu câini de la sfârșitul jocului. Nivelul de zbor nu se simte la fel de strâns ca secvențele de conducere (sau nivelurile de zbor ale Infinite Warfare), dar nu durează prea mult.

Un alt punct culminant implică unul dintre personajele jucabile feminine mult discutate ale jocului. La un moment dat, vei juca rolul unei femei a rezistenței franceze care pierde familia în fața naziștilor. Ea trebuie să intre sub acoperire ca ofițer german într-o clădire administrativă nazistă pentru a localiza un informator aliat.

Spionul nostru francez petrece o mare parte a nivelului explorând sediul, încercând să evite observarea și interogând discret ofițerii care ar putea fi informatorul. Tensiunea crește și crește pe măsură ce nivelul progresează, ducând în cele din urmă la o concluzie satisfăcătoare. Este probabil cea mai bună parte a campaniei, așa că este păcat că nu ajunge la un alt nivel spre sfârșitul jocului.

Pachete de sănătate și abilități de echipă

Call of Duty: WWII este conceput ca o întoarcere în urmă, eliminând alunecarea și săriturile duble ale intrărilor recente. De asemenea, revine la un sistem de viață bazat pe pachetul de sănătate în loc să reîncarce sănătatea. Veți găsi pachete de sănătate în fiecare nivel, putând transporta până la patru pentru utilizare ulterioară. Acest lucru adaugă o provocare care nu este prezentă în ultimele COD, forțându-vă să vă acoperiți mai des și să vă gestionați sănătatea în timpul fiecărei întâlniri.

De asemenea, obții un control limitat asupra echipei tale sub formă de abilități de echipă. Fiecare membru al echipei are propria sa abilitate care se umple si devine disponibila pe masura ce ucizi inamicii. Apelați la un aliat și vă va oferi un pachet de sănătate, rezerve de muniție, atac aerian și multe altele. Trebuie să fii destul de aproape de un coechipier de echipă pentru a-i cere ajutorul și nu ai acces întotdeauna la echipa completă, dar posibil de a apela la ei pentru ajutor te face să te simți mai mult ca parte a echipei.

Multiplayer

Componenta multiplayer a Call of Duty: WWII implică acum o lume interactivă numită sediul central. Acolo puteți viziona filme cinematografice, accepta provocări, personaliza arme, deschide cuții de pradă (da, COD le are de ani de zile) și multe altele. Cartierul general este populat de alți jucători, dându-i o atmosferă în stilul centrului social Destiny 2. De asemenea, puteți explora și face lucruri în sediul central în timp ce sunteți la coadă pentru jocuri multiplayer, ceea ce reduce oboseala experienței de matchmaking.

Noul mod multiplayer mare din acest an se numește „Război." Se confruntă două echipe una împotriva celeilalte într-un meci structurat bazat pe obiectiv. O parte va lupta pentru a atinge obiectivul precum construirea unui pod, în timp ce ceaaltă parte să încerce să oprească. Pe măsură ce echipa ofensivă realizează obiectivele, obiectivul lor se schimbă și lupta se mută într-o altă secțiune a hărții. După ce infracțiunea câștigă sau pierde, părțile schimbă și pleacă pentru o altă rundă.

Nave Call of Duty: WWII cu trei niveluri de război, inclusiv nivelul E3 Operation Breakout, un nivel înzăpezit care implică escorte de tancuri și realimentare și un nivel de Ziua Z care începe pe plajele din Normandia.

Un alt nou mod multiplayer interesant este „Gridiron”, bazat pe sportul fotbalului american. Două echipe se luptă pentru a captura și a arunca prin poarta celeilalte echipe. În timp ce purtați mingea, puteți să luați corpul cu ea sau să aruncați, dar nu puteți trage. Astfel, aruncarea mingii în mâinile unui atacator și apoi tragerea acestuia odată ce o prinde (și pierde temporar capacitatea de a trage) devine o strategie viabilă. Este distractiv indiferent dacă porți mingea sau nu.

Zombi

Popularul mod cooperativ „Zombies” al lui COD revine în Call of Duty: WWII. Zombies din acest an renunță la atmosfera plină de umor din anii '80 din interpretarea lui Infinite Warfare în favoarea unei lupte mai serioase și bazate pe groază împotriva zombiilor naziști.

Echipa ta de patru jucători (care pot alege din patru clase unice) va lupta pentru îndeplinirea obiectivelor, va cumpăra arme mai bune și va supraviețui împotriva unor valori din ce în mai periculoase de zombi naziști. Jucătorii doborâți pot fi reînviați, dar jucătorii morți nu pot vizita o zonă din viața de apoi în timp ce așteaptă să reapară ca în Infinite Warfare. Odată ce ești mort, ești mort până începe următorul val.

This version întunecată și înfricoșătoare a Zombies este foarte distractiv, dar (ca întotdeauna) este atât de grea mulți jucători care se bucură de alte jocuri co-op vor găsi că este frustrant. Întreaga experiență este construită în jurul memorării hărții și a învățării unde sunt toate comutatoarele, ușile și obiectivele - dintre care jocul nu vă spune niciunul. Cu excepția cazului în care te joci cu cineva care să se facă, dacă adesea se transformă în rătăcire până când vei fi ucis.

Impresia generală a recenziei Call of Duty: WWII

Chiar dacă unele dintre jocurile moderne Call of Duty au fost grozave, jucătorii au tânjit în mod clar după revenirea la setările istorice. Call of Duty: WWII duce cu înfăptuirea înapoi la Doilea Război Mondial, spunând o poveste care surprinde o mulțime de bătălii importante, rămânând în același timp bazat pe caracter. Chiar și subiectul lagărelor de concentrare naziste este abordat cu sensibilitate și relevanță.

Valorile de producție ale campaniei sunt uimitoare ca întotdeauna, cu o interpretare excelentă și captură de mișcare, piese de decor uriașe și un pic de varietate. Și, desigur, cel de-al Doilea Război Mondial arată o dedică serioasă pentru multiplayer cu noul centru social al sediului, noul mod excelent război și un mod co-op zombi serioși. Indiferent dacă sunteți interesat de campania sau de multiplayer, Call of Duty: WWII este pachetul complet și un shooter la persoana întâi care trebuie să jucați în acest sezon de vacanță.

• Povestea campaniei se bazează pe caracter și camaraderie.
  • Abilități coechipierilor te fac să te simți ca și cum faci parte dintr-o echipă.
  • Noile moduri Război și Gridiron oferă o mulțime de competiții pe echipe.