Amnezia: Revizuirea renașterii – O epopee ambițioasă, dar dureroasă

Sursa: Jocuri de frecare

În timp ce mă așezam să scriu această recenzie pentru Amnesia: Rebirth, m-am întrebat cum va arăta. Am petrecut aproximativ 10 ore cu jocul, iar cele două întrebări principale - este bine? Oamenii ar trebui să-l joace? — nu ai răspunsuri concrete.

Totuși, acest lucru nu este surprinzător. Acesta a fost întotdeauna cazul jocurilor de la Frictional, compania care a lansat prima dată Amnesia: The Dark Descent în 2010. Studioul realizează jocuri de groază acestea le place păcălească jucătorului să pună la îndoială să văd să văd și să vă îngrijesc jucătorului. Jocurile Amnesia (inclusiv A Machine for Pigs, care a fost dezvoltat de Chinese Room) și lansarea sa din 2015, Soma, sunt experimente în ceea ce privește ceea ce duce la eliminarea capacităților unui jucător de a riposta sau de a interacționa cu atât pentru nație. , cât și pentru joc. Când tot ce poți face, este să fugi și să te ascunzi de monștri, cât de dispus să împingi înainte? Când starea în tuneric determină de natură jocului în sine, poți reuși să-l ți singuri?? Poți să te descurci cu lumina îngrozitoare și neertătoare în care ești împins??

Jocurile Amnesia nu sunt pentru toata lumea. Acea lipsă de ajutor, împreună cu poveștile sumbre și fără speranță pe care le creează, nu pot fi descrise drept „distractive.„Cunosc o mulțime de oameni care au încercat să joace The Dark Descent și să închidă din nou după câteva minute. Soma a încercat să repare acest lucru prin introducerea unui Safe Mode care le permite jucătorilor să experimenteze jocul fără să-și facă griji pentru monștri, dar, din păcate pentru mulți, Amnesia: Rebirth se întoarce la rădăcinile The Dark Descent creând ceva menit să- ți bântuie coșmarurile.

Amnesia: Renașterea este punctul culminant a tot ceea ce a lucrat Frictional de la The Dark Descent. creează un spațiu care poți elimină aprovizionarea și este constant să te ajute, dar este crescut într-un grad și mai puternic. Jocul în sine este mult mai mare, atât în ​​​​ceea ce și dimensiunea reală, cât în ​​ambiție, astfel încât oportunități de a-i determina pe jucători să renunțe sunt doar mai variate. Există mai mulți monștri din care să fugi și zonă prin care să alergi. Există mai multe puzzle-uri frustrante de rezolvat și piese obtuse de știri de descoperit. Sunt atât de multe piese, în cele din urmă, s-ar putea să te întrebi în ce culminează totul.

Amnezie: Renaștere

Concluzie: Amnesia: Rebir este un titlu horror extrem de ambiții care caută să fie de sine stător și să răspundă la multe întrebări puse în The Dark Descent. Este îngrozitor în stilul său și tragic în povestea sa, dacă durerea va merita depinde de tine.

Binele

• Povestiri ambițioase și construirea lumii
  • Crește speria în comparație cu originalul
  • Noi monștri și mecanici zguduie formula
  • Povestea este imprevizibilă

Răul

• Puzzle-urile pot fi complicate
  • Sarcini greu de urmat
  • Prea groaznic pentru mulți jucători
  • 30 USD la Steam
  • 30 USD la GOG

Amnesia: Rebirth este o continuare a The Dark Descent, la bine și la rău

Dacă ați mai jucat un joc Frictional, vă veți aștepta la punct de vedere al jocului. Protagonistul, pe care îl vei juca ca persoana întâi, trebuie să-și croiască drum printr-o situație neertătoare și să învețe totul despre ceea ce se confruntă și despre că înșiși pe măsură ce merge. În Amnesia: Rebirth, care ia forma poveștii lui Tasi Trianon. În timpul unei expediții în Africa, împreună cu soțul ei Salim și un grup mic de alții, avionul se prăbușește în deșert și te trezești fără nicio amintire despre ceea ce s-a întâmplat cu grupul tău. Prima ta sarcină este să afli ce s-a întâmplat, dar rapid, devine cu atât mai mult pe măsură ce descoperi că ceva supranatural se întâmplă.

Categoria GameNameXXX
Titlu Amnezie: Renaștere
Dezvoltator Jocuri de frecare
Editor Jocuri de frecare
Gen Groază la persoana întâi
Cerințe minime Windows 7, Core i3 / AMD FX 2.4 Ghz, 4 GB RAM
Dimensiunea jocului 50 GB
Timp de joaca 8-10 minereu
Jucători Un singur jucator
Preț de lansare 30 USD

Totul începe similar cu Dark Descent, minus castelul gotic, dar se diferențiază rapid. Sigur, s-ar putea să fii nevoit să fugi și să te ascunzi de monștri și să-ți reaperi constant rezervele de chibrituri și ulei pentru a menține luminile aprinse, dar Rebirth se leagănă mai mare. Există câteva mecanisme noi, inclusiv introducerea unei busole strălucitoare care poate dezvălui pasaje sau portaluri ascunse în anumite zone și un alt element important - sarcina.

Vezi tu, Tasi este însărcinată și existența acestui copil îi aduce confort, așa că poți să-l verifici pe copil în timpul secvențelor înspăimântătoare pentru a-ți calma nervii. Sarcina joacă un rol imens în poveste și, în timp ce te bazezi pe ea ca un mecanic real pare banal în comparație cu câte de puternică și schimbătoare poate fi, jocul o folosește în cea mai mare măsură. Nu mă pot gândi la alte jocuri din amintirea recentă care să te pună în perspectiva unui personaj care naște sau trebuie să alăpteze, iar să vezi că alăptarea în public este încă tabu pentru mulți, acest lucru pare revoluționar.

Deci, în locul unui protagonist care trebuie doar să-și recupereze amintirile și să oprească răul care le-a depășit simțul, Rebirth crește miza. În timp ce m-am săturat motivele personajelor feminine să fie reduse la copiii lor (din păcate, este obișnuit în povești), aici are face treaba, mai ales cu modul în care existența copilului este împletită nu numai în cele mai mari. amenințare vână echipajul, dar și povestea sfâșietoare a lui Tasi și Salim, care este dezvăluită pe măsură ce îți recuperezi amintirile. De asemenea, oferă dezvoltatorilor șansa de a injecta ceva groază corporală în proceduri, chiar dacă jocul este plin de ea în altă parte.

Amnesia: Renașterea înseamnă construirea lumii

Sursa: Jocuri de frecare

Pe măsură ce Tasi ammintește mai multe despre viața ei și despre ceea ce s-a întâmplat după prăbușirea avionului, aflați mai multe despre lumea pe care o prezentați Frictional și descoperiți că este aceeași introdusă în The Dark Descent. juca în continuare jocurile independent, dar cei care care se întreabă mai multe despre expediția pe care a continuat-o Daniel în primul joc sau magia care alimenta misterioasele globuri și Umbra vor găsi o mulțime de răspunsuri în Rebirth. Este nevoie de timp pentru a explica aproape totul - de unde provin globurile, ce se întâmplă în interiorul mormântului antic și de unde vine vitae. În curând, jocul devine mai puțin despre căutarea lui Tasi și mai mult despre aceste revelații, înainte ca amândoi să vină împreună în punctul culminant. Deciziile pe care trebuie să le ia Tasi îi vor afecta pe toți cei implicați, inclusiv pe creatura necunoscută asemănătoare unei zeități care te urmărește în jur.

Fanii The Dark Descent se vor bucura de noi fragmente ale poveștii, mai ales reușesc să fie în același timp lămuritoare și surprinzătoare.

Fanii The Dark Descent se vor bucura de toate aceste fragmente de poveste, mai ales pentru că reușesc să fie atât iluminatoare, cât și surprinzătoare. A învăța despre civilizația „veche” (și dacă este încă veche) este plină de întorsături care pot fi înfiorătoare și dezgustătoare. O secvență, asupra căreia de fapt ai un anumit control, te obligă să iei o decizie cu privire la viața celuilalt și mergând pe calea întunecată este una dintre cele mai deranjante imagini pe care le-am văzut în orice joc.

Dar toate acestea sunt pentru a conduce acasă mitul seriei. Acestea povești, la bine și la rău, au fost întotdeauna despre ambiția și negarea umană. Nu sunt întotdeauna despre nebunie, dar folosesc instabilitatea pentru a adăuga mize călătorilor personajelor și pentru a arăta consecințele unora dintre acțiunile mai ciudate. Toate sunt povești de avertizare referitoare la depășirea granițelor noastre, furtul din alte culturi și ce se întâmplă atunci când nu pierdem toată simpatia pentru ceialți în favoarea puterii.

Renașterea continuă absolut pe calea trasată de The Dark Descent. Tasi este forțată să ia decizii grele care ar putea afecta viața celor din jurul ei și, uneori, asta include sacrificii îngrozitoare. Uneori suferă din cauza mersului prea departe într-o direcție morală, oferind jucătorilor alegeri pe care probabil că nu le-ar face niciodată, dar vă permite să jucați rolul lui Tasi în moduri subtile. Acest lucru culminează cu finalul găsit în care au trei finaluri posibile (pe care le-am). Unul dintre acestea ar putea fi considerat finalul „bun”, dar niciunul nu este fericit. Amnesia: Rebirth face aici ceea ce serialul a făcut bine: creează un scenariu din care nu poți scăpa, indiferent cât de mult ai munci. Și dacă groaza vrea să te confrunți cu niște experiențe înspăimântătoare, atunci jocul a reușit.

Ambiția lui Amnesia: Rebirth iese în cale?

Dacă acest joc poate fi numit orice, este ambițios. Directorul de creație fricțională, Thomas Grip, a spus pentru Washington Post că studioul a simțit o presiune mare pentru a urma The Dark Descent. Are sens, deoarece acel prim titlu a influențat un întreg gen, inspirând direct probabil mii de jocuri. A Machine for Pigs a primit multe critici la lansare pentru ca sa indepartat de formula Amnesia ”. ," încă nu era o intrare corectă.

Amnezie: renășterea în mod constant să-l supere pe jucător și să arunce ceva la care nu se așteptă.

Materialele de presă îl numesc pe Rebirth „cel mai ambițios joc pe care Frictional Games l-a făcut” și nu este nimic de contestat. Citatul se referă la active implicate, dar aceeași idee este valabilă pentru fiecare element de la povestea pe care să încerce să o abordeze până la diferitele medii și monștri pe care îi întâlnește Tasi.

Încearcă constant să-l supere pe jucător, să arunce ceva la care nu se așteptă și să funcționeze în multe domenii. După cum am menționat anterior, povestea începe cu un accident de avion și merge pe teritorii sălbatice, de dimensiunile alternative la peșteri subterane cu secrete întunecate. Cu toate acestea, mergând din greu, oferă prea multe informații. Există, de asemenea, o mulțime de note de luat pe parcurs, care fie descriu ceea ce sa întâmplat cu grupul tău (și, uneori, relațiile intime dintre ei), împreună cu oamenii care au avut aceleași probleme cu decenii înainte. Odată ce săriți la civilizația misterioasă, veți fi tratat și cu și mai multe note, dar sunt mai greu de citit.

Aceasta este una dintre primele probleme cu Amnesia: Rebirth. Scopul jocului de a explica totul asigură că va ajunge în felul său. Ritmul este încetinit adesea de o zonă cu un lot de materiale de lectură, iar multe dintre ele pot fi obtuz. Personajele secundare sunt greu de diferențiere, deoarece multe dintre ele apar doar pentru scurt timp și, dacă nu ați săpat adânc în povestea din The Dark Descent, multe din ceea ce veți citi nu vor avea sens. Nu trebuie să înțelegi totul pentru a juca, a ajuta la progres.

Când nu citești sau alergi, vei rezolva puzzle-uri. Jocul forțează jucătorul să se desprindă de teroare constantă pentru un timp pentru a învârti stâlpii și roțile sau pentru a debloca ușile. De cele mai multe ori, trecerea printr-un nivel implicat punerea unei serii complicate de piese in mișcare la locul lor, fie că este vorba de repararea mașinilor de altă lume sau de găsire a materialelor pentru a produce explozivi. Cu toate acestea, nivelurile pot fi atât de extinse. Există un jurnal care ține evidența sau obiectivele tale, dar face acest lucru sub formă de desene, care pot fi greu de dus.

Fanii aventurilor „point-and-click” probabil că nu vor găsi puzzle-urile prea greoaie, dar când alerg de trei ori pe un nivel în căutarea unui indiciu, doar pentru a descoperi că a trebuit, de exemplu, să trec un cablu prin o gaură mică lângă pământ pe care am putut-o vedea doar după ce am îndepărtat tijele metalice, merge puțin prea departe.

Concluzie: Ar trebui să joci Amnesia: Rebirth?

Sursa: Jocuri de frecare

Amnesia: Rebirth este o mare parte din ceea ce a promis Frictional când a spus că în sfârșit va face sau altă intrare în serie. Prezintă multe din ceea ce a făcut The Dark Descent atât de important, dar îi duce la nivelul următor. Există mai mulți monștri de care să fugi, mai multe elemente de construcție a lumii în care să-ți înfundi dinții și mai multe locuri pentru sperieturi.

La un nivel mai bazat pe poveste, Rebirth este, de asemenea, un titlu extrem de ambiții. Încearcă să explice multe din ceea ce a introdus în The Dark Descent, reluând zonele despre care s-a vorbit doar în acel titlu original și extinzând misterele a ceea ce a ajutat la apariția multor elemente mistice. Aceasta, la rândul său, creează o narațiune care este densă, dar niciodată plictisitoare.

De asemenea, continuă înclinația serialului pentru povestirea întunecată. Sperierile nu sunt doar înfricoșătoare; sunt groaznice și tragice. The Dark Descent a prezentat multă groază corporală, dar o parte din ceea ce vine Rebirth provoacă coșmaruri, chiar și pentru cele mai dure minți. Trebuie să iei unele dintre cele mai revolte decizii din punct de vedere moral din orice joc aici, și unde te duce este satisfăcător, dar te-ar putea lăsa să te simți gol (deși aceasta pare a fi intenția). Frictional creează jocuri de groază care ies în evidență de restul și care continuă în Rebirth.

Toate acestea înseamnă că este greu să recomanzi oricui un joc Amnesia, iar asta este valabil mai ales pentru Rebirth. Acestea nu sunt jocuri pentru cei care nu sunt pregatiti pentru tipul de groaza pe care il propun si asta va fi valabil mai ales pentru cea mai recenta versiune. S-ar putea să nu fie la fel de întuneric din punct de vedere fizic precum fratele ei mai mare, dar ceea ce așteaptă în întuneric te va bântui în continuare.

Amnezie: Renaștere

Concluzie: Amnesia: Rebirth se descurcă bine ca titlu horror de sine stătător, dar ceea ce îl face grozav este modul în care se leagă de The Dark Descent și se extinde asupra acestui știri. Unele dintre elementele mai mici - cum ar fi puzzle-urile - pur și simplu nu se ridică la nivelul ambiției și tonului restului jocului.

• 30 USD la Steam
  • 30 USD la GOG